Povestea milionarului din Alba care a făcut avere dând gust mâncării

Cristina Dobreanu 14/04/2017 | 12:02 Oameni
Povestea milionarului din Alba care a făcut avere dând gust mâncării

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Producătorul de ingrediente pentru industria alimentară Supremia Grup din Alba-Iulia a fost un fel de pasăre rară în peisajul economic autohton.

Puțini sunt antreprenorii români care se încu­metă să își extindă (cu succes) businessul dincolo de granițele țării. Și mai pu­țini sunt cei care au curajul să achizi­țio­neze jucători străini pentru a-și faci­lita intrarea pe piețe altfel dificil de ac­cesat, așa cum a făcut fondatorul Le­vente Hugo Bara. Dar Supremia a în­ce­tat de puțin timp să mai fie o companie autoh­tonă.

Exit-urile sunt partea cea mai bună a muncii de antreprenor sau investitor. Este momentul în care sunt recompen­sați financiar pentru toată creativitatea, munca dificilă, investițiile și riscul puse în companie“, spune canadianul Basil Peters, consultant M&A și autorul cărții „Early Exits“. Un exemplu românesc în acest sens ar putea fi Levente Hugo Bara (41 de ani), antreprenorul ardelean care a anunțat la finalul lunii trecute vânzarea Supremia către francezii de le Solina, un grup cu venituri de 315 milioane de euro în 2015.

MADE IN ALBA IULIA. Portretul-robot al antreprenorului din Alba-Iulia s-ar putea încadra în tiparul poveștilor de succes ale investitorilor de peste Ocean. Cu ori­gini modeste, și-a câștigat primii bani muncind alături de bunici la câmp, a fost la un moment dat pe punctul de a abandona școala, însă a realizat că aceasta era singura cale pentru a-și depăși con­diția. Cu o diplomă de inginer tehnolog în industria alimentară, a vrut să plece în Statele Unite, însă a renunțat după ce a realizat că România îi poate oferi mai multe oportunități. Oportunități care au început să se concretizeze în urmă cu 17 ani, când a înființat Supremia.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.