Spre covorul roșu. Mihaela Glăvan și pantofii vedetelor de la Hollywood

Senica Micu 02/11/2018 | 17:54 Oameni
Spre covorul roșu. Mihaela Glăvan și pantofii vedetelor de la Hollywood

După 15 ani, Mihaela Glăvan demons­trează că, în lumea designerilor, crea­țiile nu se numără. Ele sunt unice, prin valoarea pe care o primesc de la crea­torul lor. Fără excepție. 

Acest articol a apărut în numărul 52 (5 – 18 noiembrie) al revistei NewMoney

În showroom-ul din Sabinelor 104, Bu­cu­rești, Mihaela Glăvan începe să pună cap la cap ideile pentru o colecție care va fi trimisă unui client nou, în Los Angeles. Este ceva inedit, un proiect în care luxul este reinterpretat și gândit să rezoneze cu dorințele vedetelor pre­zente deseori pe covorul roșu. „Ei lu­crează cu Madonna, cu Beyoncé. Și vor creații în special pentru red carpet“, spune ea. Sunt nume cu greutate, care ar putea să-i poarte anul viitor creațiile. Se întâmplă deja în cazul unei alte ro­mânce, Andreea Bădală, ale cărei rochii semnate Murmur sunt purtate la Holly­wood.

Pasul către Los Angeles devine acum piesa de rezistență în creațiile livrate de Mihaela Glăvan peste hotare, un segment care se apropie de circa 10% din­tr-un total de aproximativ jumătate de milion de euro, cât înseamnă astăzi cifra sa de afaceri. Brandul a crescut lent în primii cinci ani, dar în timp a devenit cunoscut printre iubitorii de încălță­minte la comandă.

Mihaela Glăvan a iubit pantofii încă din copilărie și era fascinată de felul în care materialele se îmbină și formează linii perfecte, potrivite pentru orice tip de picior. Mai târziu, când gustul pentru frumos s-a rafinat, și-a dat seama că nu este atrasă de nimic din ceea ce piața îi livrează pentru consumul propriu. Așa a început să-și modifice pantofii și hai­nele, să aducă ceva personal în designul lor. Absolventă de Relații Economice In­ter­naționale, Mihaela Glăvan a intrat timid în afaceri, cu 200 de euro împru­mu­tați și cinci perechi de botine pe care le-a vândut în magazinul unei prietene. Se întâmpla în 2003 și nu împlinise încă 25 de ani. „Prima investiție a fost un calapod măsura 37, adică o măsură foarte răs­pân­dită. Nu aveam bani de o serie întreagă“, își amintește ea.

Pentru că nu-și permitea să întrețină un atelier, externaliza producția și lucra cu mai multe ateliere în același timp. O so­lu­ție temporară, „nu cea mai fericită“, pentru că nu avea control asupra produsului finit și, deseori, pantofii păstrau doar 40% din ideile sale. „Se pierdeau detalii pe drum“, lucru care o descuraja, mai ales că, în perioada aceea, lucra neîncetat, de la 5 dimineața până la 11 seara.

INTERNALIZARE. În propriul atelier (care s-a transformat, între timp, într-o făbricuță) a investit în 2005, toate produsele fiind lucrate manual. Vânzările au crescut treptat, ajungând în 2017 la 427.000 de euro. „Până în 2008, am avut creștere. Apoi, a venit criza și am avut scădere. Din 2012, însă, lucrurile au evo­luat în sens pozitiv“, adaugă ea. Iar ca să ajungă aici, afacerea a trecut prin mai multe etape și provocări, în special cu gă­sirea unor oameni potri­viți, pe care spune că i-a căutat ani în șir. Astăzi, conducând o echipă din care fac parte 21 de angajați, Mihaela Glăvan își împarte businessul între producție, vân­zări (offline și online) și parteneriate.

De la cinci perechi de botine, crea­toarea din Sabinelor a ajuns astăzi la o capacitate de 800–1.000 de perechi pe lună. Este foarte atentă la toate materia­lele pe care le folosește și lucrează cu anu­miți furnizori de peste zece ani. „Acum… astăzi“, spune ea în timp ce-și privește ceasul, „trebuie să mă întâlnesc cu un fur­nizor din Italia, cu care vreau să dezvolt niște tălpi noi pentru vara următoare. El vine și pleacă, trebuie să-l prind“. Mărtu­risește că investește foarte mult în materie primă, care reprezintă 30% din total costuri. „Este un efort financiar mare, banii sunt blocați în materiale“, explică ea. Ca noutate, în fiecare colecție, propune materiale care sunt alternative pie­lii, care imită lemnul sau cauciucul.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.
← Close