Povestea companiei care transmite aproape un miliard de e-mailuri pe an

Florel Manu 07/06/2019 | 12:26 Digital
Povestea companiei care transmite aproape un miliard de e-mailuri pe an

Ce înseamnă aproape un miliard de e-mailuri trimise timp de un an? În cazul particular al companiei White Image, portița către o cifră de afaceri de 700.000 de euro.

Acest articol a apărut în numărul 66 (27 mai – 9 iunie 2019) al revistei NewMoney

În 1978, la șapte ani de la primul mesaj electronic din istoria digitală, Gary Thuerk, manager de marketing al companiei Digital Equipment Corporation (DEC), trimitea prin intermediul ARPANET – un precursor al internetului – un e-mail cu 400 de destinatari, prin care promova calculatoarele produse de companie. A avut ca efect vânzări de circa 13 milioane de dolari, dar și câteva re­clamații din partea unor destinatari ale căror adrese au fost blocate de mesajele trimise de Thuerk. A fost pre­curso­rul omniprezentului spam de as­tăzi, pentru că mesajul trimis de mana­gerul DEC nu a fost așteptat de nimeni.

Din 1991, internetul a deschis ușa co­mu­­nicării în masă pe e-mail. Astăzi, sunt trimise peste 200 de miliarde de e-mai­luri zilnic, mesageria electronică rămâ­nând unul dintre cele mai eficiente canale de pro­movare pentru companii. Chiar dacă serviciile dedicate ale gigan­ților Facebook sau Google sunt concu­renți puternici pentru bătrânul e-mail, unele companii din sfera marketingului online mi­zează în continuare pe trimi­terea de new­sletter-e.

Una dintre acestea este și White Image, companie fondată în 2003 și care între timp a ajuns la o cifră de afaceri de circa 700.000 de euro, cu previziuni de creș­tere de 10% anul acesta. „La început, era greu să-i convingi pe oameni să facă ceva în zona de digital, nu neapărat în e-mail marketing“, își amintește Andrei Georgescu, managing partner al compa­niei, care a pus bazele White Image alături de alți doi parteneri, Laurențiu Faur și Grațiela Lupu.

MATEMATICA-PROBLEMĂ. Andrei Georgescu venea din zona corporate, fiind angajat la OMV Petrom. A absolvit Mana­gementul la ASE. Ulterior, a absolvit și două mastere, unul în marke­ting și altul în publicitate. În spatele studiilor lui Andrei Georgescu este o adevărată poveste. „În clasa a IX-a, eram corijent la mate­matică“, mărturisește el. Apoi, în clasa a XI-a, a constatat că-i place economia și că ar vrea să se îndrepte către Academia de Studii Economice (ASE). Însă, pentru acest lucru, avea nevoie de mate­ma­tică. Așa că, în clasa a XI-a, s-a pus cu burta pe carte și a început să învețe ma­tematica, reluând materia încă din clasa a VIII-a. „Nu aveam nicio atracție pentru ma­te­matică, dar, după ce am început să lucrez, am văzut că ar fi, așa, o conexiune“, adaugă antreprenorul.

Astfel, a reușit să intre la ASE, iar prin anul al doilea a mai descoperit ceva: că îi plă­cea marketingul. În acel moment, ar fi vrut să se îndrepte către zona de publicitate. Dar a terminat facultatea și s-a angajat la departamentul de marketing de la Petrom. Între timp, compania a fost pre­luată de OMV, iar Andrei Georgescu a ră­mas singurul angajat român într-un departament de expați, care aveau un stil de lucru total di­ferit față de cel al românilor. „Ei mergeau toată ziua pe teren, iar după-ami­a­za, în jur de 18.00-19.00, făceau șe­dințe“, explică Georgescu.

Chiar dacă tot ce a făcut timp de un an și jumătate la Petrom nu a avut legătură cu activitatea sa viitoare, Georgescu spune că i-a plăcut energia din companie.

Încă era angajat al Petrom când a fondat White Image și spune că atunci nu privea acest lucru ca pe o afacere, ci doar ca pe o activitate de tip after job. Voia să meargă către zona de publicitate, dar lucrurile au luat-o într-o altă direcție. Când White Image a semnat un contract pentru e-mail marketing cu Bancpost, Georgescu a re­nunțat la Petrom, dedicându-se 100% antreprenoriatului.

PARIUL PE E-MAIL. „La vremea aceea, Google nu era prea dezvoltat“, explică antreprenorul, astfel că White Image a început să ofere servicii ca newsletter-e, e-mailuri cu oferte, felicitări corporate, promoții și alte campanii derulate prin e-mail.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.