PODCAST. Fondatorul restaurantului Pescăria lui Matei: „Numele Matei a început să mă termine pshihic”

PODCAST. Fondatorul restaurantului Pescăria lui Matei: „Numele Matei a început să mă termine pshihic”

Matei Datcu (38 de ani), al cărui restaurant cu specific pescăresc de la Agigea a devenit în șase ani un simbol al litoralului, a cumpărat înainte de pandemie un teren într-o zonă necomercială a litoralului pe care vrea să construiască un „hotelaș”. Deocamdată, nu dezvăluie localitatea unde va ridica unitatea de cazare care va presupune o investiție de aproape un milion de euro. Cert este că nu se va numi Hotelul lui Matei. 

 

Acest podcast a fost înregistrat pe 18 iunie și durează 29 de minute și 9 secunde.

Câteva din declarațiile lui Matei Datcu, la Podcast de criză:

„Aveam un plan de renovare – în fiecare an fac chestia asta – și am investit 100.000 de euro în recosmetizarea restaurantului (în perioada stării de urgență, n.r.).”

„După 15 mai, am scăzut la mai mult de jumătate numărul de mese. Ca număr de clienți, scăderea a fost undeva la 40%. Vorbesc de un weekend comparativ cu un weekend de anul trecut.”

„Nu am dat pe nimeni afară. Prețurile au rămas pe loc. La unele produse, au fost mici creșteri de un leu sau cinci bani. Le aveam în plan de anul trecut.”

„Pe șleau, dacă vrei să ți-o spun, eu nu sunt fan al litoralului românesc, chiar dacă aici am trăit, am copilărit, aici îmi fac afacerea, de aici câștig bani. ”

„Mi-am luat un teren într–o zonă necomercială a litoralului unde vreau să fac un hotelaș. E la vreo 30 de km de Agigea. Nu se va numi Hotelul lui Matei. Numele Matei a început să mă termine psihic. Aveam să iau un credit pentru a începe proiectul, dar am amânat.”

„Vreau să aduc la hotel turiști inclusiv iarna când marea se vede splendid.”

„Într-o vară, operatorii de turism (și mă includ în aceeași categorie) vor să scoată bani cât pentru 20 de ani.”

„Pandemia mi-a arătat că trebuie să iau lucrurile mai ușor. Am învățat din toată povestea asta că tot ce am creat în ceva ani se poate închide în două zile.”

„Norocul meu a fost că anul trecut am deschis un takeaway. A crescut cu 40-50%. A rămas în continuare pe val. A urcat două trepte și a coborât o jumătate.”

„Lumea nici nu știe că numele meu de familie e Datcu. Inclusiv mamei, lumea îi spune doamna Matei.”

„Programul meu e destul de simplu. Dacă dorm acasă, ceasul sună la 4.00, dacă dorm la pescărie, ceasul sună la 4.20. Mă uit pe Facebook cinci minute, după care ies pe mare, pescuim, sortăm și, după, începe treaba. Dorm 4-5 ore pe noapte.”

Matei Datcu, carte de vizită:

A inaugurat restaurantul Pescăria lui Matei de la Agigea în 2014, în scurt timp acesta devenind o atracție a litoralului nu doar în timpul sezonului. Anul trecut, afacerea a generat peste trei milioane de euro. În anul anterior, marja de profit net înregistrată de Matei Datcu era de 30%. În 2019, a deschis și un serviciu propriu de livrări în Constanța, decizie care s-a dovedit inspirată mai ales în perioada pandemiei. Când a fost nevoit să-și închidă activitatea, plănuia să aducă produse proprii în lanțurile de retail, însă și-a amânat deocamdată planurile. Printre alte, deține propriile mărci de bere și vin.   

Nlotă: Acest podcast a folosit fragmente muzicale sau sonore din „Pădure, verde pădure” (Taraf de Haidouks) și „Free Sound Effect – Beach Waves”.   

Ionuț Ancuțescu are o experiență de peste 17 ani în presa economică și de business. A lucrat la publicațiile Ziarul Financiar, Capital, Biz, Business Magazin, Money Express, Forbes și Adevărul Financiar, iar acum este redactorul-șef al revistei NewMoney.