PODCAST. Alina Donici, Artesana: „Daniel (soțul și asociatul său, n.r.) e mereu cu un pas înainte; eu sunt foarte operațională și ancorată în astăzi”

PODCAST. Alina Donici, Artesana: „Daniel (soțul și asociatul său, n.r.) e mereu cu un pas înainte; eu sunt foarte operațională și ancorată în astăzi”

Daniel și Alina Donici (amândoi au 37 de ani) vorbesc la Podcast de criză despre toate variantele de finanțare pe care le-au încercat pentru a construi o nouă fabrică de lactate. Aceasta ar urma să tripleze capacitatea actuală și, în timp, inclusiv veniturile care s-au ridicat la peste 3,5 milioane de euro anul trecut.

Acest podcast a fost înregistrat via Skype pe 26 martie și durează 40 de minute.

Câteva observații făcute de soții Donici la Podcast de criză:

Alina Donici:

„Avem proiectați în minte și pe hârtie viitorii cinci ani. Nu ne grăbim (să vindem integral afacerea, n,r.). Partea frumoasă, cea în care începem să culegem roadele, de-abia de acum începe.”

„Daniel e foarte vizionar, mereu cu un pas înainte și vede lucrurile pe următorii ani; eu sunt foarte operațioală și ancorată în astăzi.”

„Eu am exclus până acum un an și jumătate sută la sută posibilitatea de a vinde și o acțiune din Artesana. Asta este realitatea.”

„Businessul Artesana e raportat la cei trei copii ai noștri. L-am început cu Bianca (acum are 14 ani). L-am dezvoltat și am intrat în forță cu Darius care acum are zece ani și cu Evelin am început să proiectăm fabrica cea nouă.”

„Chiar și în situații de criză, în momente în care scad veniturile – cum s-a întâmplat și anul trecut – oamenii sunt dispuși să consume un produs sănătos. Nu poți să nu-ți mai hrănești copilul cu ce e mai bun, nu poți să nu te hrănești pe tine doar pentru faptul că ți-au scăzut veniturile.”

Daniel Donici:

„Am avut în 2019 o discuție cu un broker pentru a emite obligațiuni. Am văzut multe exemple de companii care s-au finanțat din piață așa. Discuția a fost la fel ca la bancă: ca să prezinte proiectul potențialilor investitori și s-a pus problema de aport propriu: <> Nu aveam de unde. Tot profitul l-am reinvestit.”

„Cu banii care au intrat în companie (în total, investiția ROCA Investments în Artesana se va ridica la un milion de euro, n.r.) am dat avansurile la echipamente și la construcția noii fabrici. Demarăm investiția, că asta e principalul obiectiv.”

„Noi nu standardizăm laptele – procentul de grăsime variază mereu, așa cum variază în mod natural în funcție de sezon, de ce mănâncă animalele în perioada respectivă, de cât de mult plouă.”

„Nu am răbdare cu lucrurile astea mărunte. Îmi place să văd totul în ansamblu și să prevăd pașii următori, să văd toată pădurea, nu să fiu atent la copaci.”

Familia Donici, carte de vizită:

Daniel și Alina Donici, foști colegi de liceu la Tecuci, au pornit afacerea Artesana – producător artizanal de lactate – în urmă cu 14 ani când li se năștea și primul copil. Treptat, produsele lor au ajus în peste 700 de magazine de format mare și băcănii specializate. Anul trecut au vândut 20% din companie către fondul ROCA Investments. În continuare vor căuta variante de finanțare pentru dezvoltarea unei noi fabrici – o investiție de circa 5 milioane de euro.

Acest podcast folosește fragmente muzicale din „Daddy’s Girl” (Scorpions).

Ionuț Ancuțescu are o experiență de peste 17 ani în presa economică și de business. A lucrat la publicațiile Ziarul Financiar, Capital, Biz, Business Magazin, Money Express, Forbes și Adevărul Financiar, iar acum este redactorul-șef al revistei NewMoney.