Platforma românească Gomag încheie anul 2022 cu venituri de peste 2,4 mil. euro, în creștere cu 20% față de 2021

NewMoney 20/12/2022 | 15:08 Ştiri
Platforma românească Gomag încheie anul 2022 cu venituri de peste 2,4 mil. euro, în creștere cu 20% față de 2021

Platforma românescă pentru ecommerce Gomag încheie anul 2022 cu venituri de peste 2.4 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 20% față de anul anterior. Rezultatele vin ca urmare a dezvoltărilor implementate de-a lungul acestui an, care au avut ca scop generarea de oportunități exclusive clienților săi – peste 3000 de business-uri online.

“2022 a reprezentant pentru Gomag o altă etapă de creștere treptată. Anul acesta a sporit și numărul clienților în portofoliul Gomag. În acest moment, compania ajută peste 3000 de antreprenori să își crească business-urile în online. Creșterea YoY(Year-Over-Year) este relativ redusă comparativ cu anii trecuți, însă este o situație ușor de înteles având în vedere contextul politic / economic actual. Cu toate acestea, ca volum de magazine noi lansate pe Gomag, au fost depășite volumele anilor anteriori”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica, co-fondatori Gomag.

Chiar dacă s-a simțit o încetinire a pieței, antreprenorii fiind mai reticenți să investească în această perioadă, modelul de business Gomag le-a permis să crească accelerat în continuare. Platforma Gomag oferă costuri accesibile, ce nu constituie un impediment pentru companii, chiar și în acest context. Dimpotrivă, multe business-uri optează pentru Gomag tocmai pentru a-și controla mai eficient costurile. Abonamentul ales în raport cu faza de creștere a business-urilor le pune la dispoziție instrumente avansate de gestiune magazin, automatizare și creștere, incluse în buget de la început.

Segmente și nișe din ecommerce atractive în 2022

Cele mai atractive segmente în 2022, în care s-au observat cele mai multe lansări, sunt Casă, Gradină și Unelte, Fashion, Health & Beauty, Cosmetice, Alimentare și Băuturi. O altă tendință consolidată în 2022 ține de faptul că au apărut mai multe magazine online dedicate unor nișe mai mici, cu număr mic de produse. Exclusivitatea și atenția către un segment de audiență specific duce la o diferențiere mai facilă de retailerii mari, în mici afaceri online profitabile.

“Topul categoriilor de business prezente în 2022 pe platforma Gomag include nișele Casă, Grădină și Unelte, Fashion, Cadouri & Bijuterii, Health & Beauty, Bebeluși, Copii și Jucării, dar și afaceri din industria Alimentare & Băuturi, nu neapărat în această ordine. Anul acesta, la Gomag au început să fie realizate și magazine din nișe noi, care vând conținut digital. Acest lucru se datorează opțiunilor noi lansate în platformă pentru vânzarea de produse digitale – cursuri video, materiale audio premium, conținut PDF sau chiar acces la workshop-uri”, spune Cosmin Dărăban.

În 2022, Gomag a lansat GPayments și GShipments

Compania a investit prioritar pentru creșterea continuă a ecosistemului Gomag, prin parteneriate cu jucătorii cheie din piață. Astfel că, lunar au fost anunțate noi dezvoltări, actualizări și integrări, pentru a asigura clienților ocazii ready-made de amplificare.

Două dintre acestea au fost lansările GPayments și GShipments, servicii menite să simplifice eforturile comercianților, indiferent că au un startup sau un business cu istoric pe piață.

“GPayments este un serviciu de plăți online care oferă posibilitatea gestionării tuturor plăților într-un singur loc, în platforma Gomag. Comercianții pot să prezinte în site multiple metode de plată, printr-o singură activare – inclusiv plata în rate sau prin credit online. Pentru aceștia au fost negociate deja comisioane preferențiale cu băncile și procesatorii populari în România, în funcție de abonamentul ales. GShipments optimizează activitățile de logistică și este un serviciu de curierat, dezvoltat în parteneriat cu Ecolet. Practic, pentru fiecare comandă generată în magazin, comercianții pot alege curierul optim din punct de vedere al costului. Clienții Gomag nu mai au nevoie de contracte individuale cu fiecare curier, iar costurile de livrare pot fi cu până la 46% mai mici”, spune Aurelian Motica.

Anul acesta Gomag a demarat și un parteneriat nou cu BT Stup. În cadrul proiectului, au deschis și primul birou la București unde acum oferă support & consultanță și la nivel local, comercianților interesați să își crească business-urile în online.

La începutul lunii octombrie Gomag a reluat și organizarea de evenimente fizice. Black Friday SUMMIT a strâns aproape 300 de participanți din București și nu numai. Iar în Academia eCommerce Gomag, câștigătoare anul acesta pentru a doua oară, consecutiv, a premiului de Cea mai buna resursă educațională pentru eCommerce, s-a lansat pe final de an ghidul The Master Plan. Un material fizic de 138 de pagini, The Master Plan este un bun de bază pentru antreprenori, de la zero la scalare, cu hărți și ghidaje care îi pot ajuta la fiecare pas în business.

2022 vs 2021 în ecommerce

“În 2022 s-a observat pe piață o mai mare atenție acordată bugetelor și investițiilor. Media și specialiștii din întreaga lume au avertizat scăderile economice și de resurse încă de la începutul anului, iar antreprenorii au fost mai frugali în a face mișcări de business-uri cu costuri mari, considerate riscante. Gomag, ca business, a reușit să se extindă în direcții care să aducă valoare adaugată comercianților. Acesta e un efort continuu și un obiectiv de multă vreme propus, iar creșterile înregistrate nu fac decât să ne confirme faptul că misiunea noastră este cea potrivită pentru noi”, spune Cosmin Dărăban.

Piața ecommerce a crescut în 2022, dat fiind faptul că zilnic apar noi clienți care cumpără online. Volumul de cumpărături nu este mereu același, el fluctuează în funcție de perioade și evenimente ce țin de macro-mediu. Însă chiar dacă volumul e uneori mai mic, este complementat de apariția a noi și noi cumpărători.

Pentru 2023 estimările ramân aceleași precum cele declarate în anii anteriori: o creștere tot mai accelerată a pieței de eCommerce. Specialiștii Gomag cred că vor fi adoptate metode din ce în ce mai diverse de a face cumpărături online, ținând cont și de schimbările de comportament date de extinderea rețelelor sociale, AI și personalizarea experienței clienților.

“2022 pentru business-ul Gomag nu a fost neapărat un an ieșit din tipare, deoarece încă din anii precedenți au fost realizate proceduri și procese menite să facă gestionarea a diverse scenarii mai ușoară. Prioritatea a fost creșterea prin susținerea business-urilor prezente pe platformă, lucru ce s-a și întâmplat”, spune Aurelian Motica.

Obiectivele Gomag pentru 2023

Echipa Gomag urmărește activ investiții prin achiziții în piața românească, care să le permită să crească cota de piață și să le diversifice gama de soluții pe care o oferă clienților. Planul pentru 2023 include și lansarea de noi servicii, în tandem cu optimizarea celor existente, astfel încât clienții Gomag să vândă online mai eficient.

Continuă evenimentele fizice, unele planificate într-un sistem unic, iar începutul anului aduce și lansarea unei serii dedicate antreprenorilor cu business-uri fizice & comercianților pe rețelele sociale. De asemenea, în 2023 își vor dubla eforturile pentru accelerarea extinderii Gomag pe piața internațională, prin integrări și dezvoltări specifice pentru caracteristicile tipologiilor de clienți cross-border.