Planurile generației Z din România: 20% vor să pornească propria afacere, 40% vor în multinaționale

Gabriel Bucur 12/07/2017 | 15:56 Ştiri
Planurile generației Z din România: 20% vor să pornească propria afacere, 40% vor în multinaționale

Pentru a-și alege primul loc de muncă, tinerii de până în 21 de ani (generația Z) din România țin cel mai mult seamă de recomandările angajaților actuali ai unei companii și de sfatul părinților. În topul încrederii mai sunt incluși consilierii în carieră și specialiștii în recrutare ai companiilor, arată rezultatele unui studiu realizat de EY România.

Profesorii ocupă abia locul șapte în top. Drept comparație, la nivel global, profesorii sunt pe locul trei în clasamentul persoanelor cu cea mai mare influență asupra tinerilor din generația Z (sub 21 de ani) care își caută un job.

Potrivit studiului, generația Z are încredere mai ales în firmele care oferă oportunități de a învăța și de a avansa în carieră și asigură stabilitate. Din punctul de vedere al încrederii în viitorul șef, tinerii cu vârste sub 21 de ani indică respectul ca fiind mai important decât oportunitățile de dezvoltare, de asemenea – gestionarea echilibrului între viața personală și cea profesională și comunicarea deschisă și transparentă.

Totodată, patru din zece români din generația Z ar prefera să se angajeze într-o multinațională. Cei mai mulți respondenți (63%) au spus însă că preferă să lucreze într-o firmă privată, în timp ce unu din cinci intenționează să înceapă propria afacere și doar 12% și-ar dori să muncească în sectorul public.

Lipsa unui leadership puternic este factorul care cauzează cea mai multă neîncredere față de angajator, urmat de lipsa unei compensații juste și inegalitatea oportunităților de salarizare și promovare.

Doar 7% din angajații români consideră că sunt recompensați pentru succesul companiei, în timp ce 63% cred că directorul general și ceilalți executivi, împreună cu acționarii, sunt cei care extrag cea mai mare parte din valoarea adăugată creată de firmă. În același timp, doar 14% din angajați au încredere că firma la care lucrează îi plătește corect în raport cu piața și colegii, în timp ce 40% cred foarte puțin acest lucru sau deloc.

În același timp, unu din patru respondenți consideră că nu va fi promovat și nu va primi mărire de salariu în acest an, în timp ce unu din trei are foarte puțină încredere în acest lucru.

Doar 24% din respondenți au foarte mare încredere în angajator, fapt care situează România mult sub media globală, de 46%, după țări ca Germania, China, SUA și Marea Britanie, arată un alt studiu realizat de EY în Brazilia, China, Germania, India, Japonia, Mexic, Marea Britanie și SUA.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.