Piața recrutării, tot mai dinamică: ce fac companiile pentru a-și păstra angajații și a atrage alții noi

Gabriel Bucur 28/09/2017 | 13:22 Ştiri
Piața recrutării, tot mai dinamică: ce fac companiile pentru a-și păstra angajații și a atrage alții noi

Piața recrutării din România este în plină creștere, odată cu cererea tot mai mare pentru candidați cu studii superioare. Cele mai dinamice zone sunt București, Cluj și Iași, iar remarcabil este interesul mare arătat de companiile americane, potrivit Adecco Professional Placement, una dintre cele mai importante companii din domeniul resurselor umane.

Interesul pentru candidații cu studii universitare este tot mai mare deoarece noi companii intră pe piață și încearcă să recruteze specialiști de la firmele aflate deja în România. La rândul lor, acestea iau măsuri pentru păstrarea angajaților și pentru aducerea unora noi. Rezultatul este o piață a recrutării dinamică, ce va crește cu 55-60%, până la sfârșitul acestui an, peste ritmul de 40% înregistrat în semestrul I, estimează specialiștii.

„Observăm o cerere foarte mare pentru poziții de business intelligence, data management, contabilitate, vorbitori de limbi străine și poziții în domeniul financiar – acestea sunt noile domenii căutate foarte intens. În paralel, avem posturile consacrate din vânzări, marketing, inginerie și IT, unde de asemenea, cererea este în creștere.  Am centralizat intențiile potențialilor investitori interesați să vină în București și am ajuns la circa 1.500 de posturi care vor fi create dacă planurile se concretizează în următoarele 3 luni. De departe, cei mai interesați să vină acum în România sunt americanii, urmați la distanță de englezi, francezi și germani”, a declarat Marga Radu, Professional & Permanent Placement Director în cadrul Adecco România.

Ce beneficii oferă companiile

Companiile apelează la diferite forme de beneficii pentru a-și păstra personalul și a atrage potențiali angajați.

„Candidații se uită la soliditatea organizației și la ce reputație are. Apoi, se uită la tehnologiile folosite și la proiectele în care este implicată – candidații nu se mai duc către un alt job numai pentru bani. Contează și unde este sediul angajatorului, dacă în pachetul salarial intră și locul de parcare, ce acoperire are abonamentul medical și dacă acesta acoperă și familia candidatului”, mai arată Marga Radu.

Alte beneficii extra salariale mai sunt mașina de serviciu, abonamentele la sălile de wellness și acoperirea cheltuielilor de cazare pentru câteva luni pentru specialiștii veniți din provincie. O tendință recentă este de a oferi chiar și cursuri de condus defensiv. De asemenea, companiile pun accentul pe „employer branding” – sunt mult mai flexibile față de solicitările candidaților și pun mai mult preț pe comunicarea cu aceștia și transparența luării deciziilor.

Totodată, firmele oferă detalii despre perspectivele de avansare pentru că mulți candidați părăsesc compania după un an și jumătate de la angajare, dacă nu pot să își dezvolte cariera conform aspirațiilor lor. Candidații sunt acum mult mai atenți la calitatea vieții: cât timp petrec pe drumul spre birou, cum arată birourile, cât de aproape sunt de un mall, de grădiniță sau chiar școală, cât de gustoasă este mâncarea de la cantină.

Un alt exemplu este că în domeniul IT există o creștere a salariilor de circa 10%, față de anul precedent.

 

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.