Cât valorează piața de publicitate online din România

NewMoney 02/04/2018 | 13:22 Ştiri
Cât valorează piața de publicitate online din România

Piața de publicitate online din România va depășit, în acest an, pragul de 50 de milioane de euro, estimează specialiștii de la PwC România, una dintre cele mai mari companii de consultanță și audit, citați de News.ro.

Investiţia în publicitatea pe mobile îşi alocă 42% din piaţa locală, fiind aliniată la tendinţele europene, unde mobile-ul reprezintă 41,4% din totalul investiţiilor în publicitate digitală.

În primul semestru din 2017, cea mai recentă perioadă pentru care au fost raportate sume, valoarea totală a pieței de publicitate online s-a ridicat la 20,3 milioane de euro, cu 15% peste valoarea din primele șase luni le lui 2016, arată un studiu realizat de Interactive Advertising Bureau România. Potrivit sursei, publicitatea în regim programmatic reprezintă 19% din totalul veniturilor din prima jumătate a anului 2017, iar publicitatea pe mobil, 42%.

Citiți și: Câte zeci de miliarde de dolari a pierdut Amazon într-o singură zi în urma unor declarații ale președintelui Donald Trump

Citiți și: Cum au ajuns la venituri de peste 18 milioane de euro trei antreprenori care au deschis un magazin online în plină criză

„Formatele Display embedded (încadrate în conţinut sau neintruzive) rămân de departe cel mai utilizat mod de a face reclamă, alături de formatele de Display Social Media şi Publicitate în motoarele de căutare; aceste trei formate având o pondere de  53% din valoarea totală a pieţei de publicitate digitală”, arată studiul, potrivit News.ro. Ponderea formatelor intruzive&video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat în prima parte a anului trecut, faţă de 13% în primul semestru din 2016.

Cei mai importanți jucători din această industrie au avut fluctuații de bugete în semestrul I din 2017: cosmetică (-15%), igienă personală (-24%), retail online (+2%) şi auto-moto (+4%). Alte industrii cu creşteri semnificative de la semestru la semestru ar fi Entertainment&the media (+49%), Household appliances (+62%) şi Retail (+84%). „(…) se remarcă o creştere semnificativă a bugetelor advertiserilor din industria Food (+52%), sectorul Financiar arată o uşoară creştere +8%, timp în care Telecomul putem spune că îşi menţine bugetele (+1%)”, spun autorii studiului.

Citiți și: eMAG: Un sfert dintre clienți provin din mediul rural

Citiți și: Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine

Astfel, conţinutul video devine tot mai important, cel programmatic câştigă teren în faţa metodelor tradiţionale de tranzacţionare, iar dispozitivele mobile ţintesc pragul de 50% în totalul bugetelor de publicitate digitală.

„Piaţa va continua să crească în următorii ani (previzionăm că va depăşi pragul de 50 milioane de euro în 2018) şi va deveni tot mai sofisticată” , a declarat Bogdan Belciu, partener, Servicii de Consultanţă pentru Management în cadrul PwC România.

La nivel continental, pentru întreg anul 2017 se previzionează o creştere cu 10% a industriei europene de profil, până la circa 46 de miliarde de euro. Specialiștii mai adaugă că această creştere a pieţei de publicitate online din Europa se bazează în special pe mobil şi video.