Piața berii s-a menținut anul trecut la 15,8 milioane de hectolitri, nivel similar celui din 2015

Cristina Dobreanu 13/04/2017 | 10:33 Ştiri
Piața berii s-a menținut anul trecut la 15,8 milioane de hectolitri, nivel similar celui din 2015

Românii au băut anul trecut 15,8 milioane de hectolitri de bere, un volum similar celui din 2015, potrivit Asociației Berarii României.

Consumul pe cap de locuitor a rămas și el la nivelul celui din 2015, de 80 de litri.

Deși în 2016 importurile au înregistrat o foarte ușoară creștere față de anul precedent, de 0,09 milioane hectolitri, atingând un total de 0,44 milioane hectolitri, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern. În ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoară scădere, de 0,08 milioane hectolitri față de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane hectolitri.

Datorită caracterului său național, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, de aproximativ 85.000  locuri de muncă.

„Chiar și în condițiile în care volumul pieței în 2016 s-a menținut la nivelul anului anterior, un lucru este cert: industria berii deține toate atuurile pentru a rămâne un element cheie al evoluției pozitive a economiei locale. Agricultura României este unul dintre sectoarele asupra căruia producția de bere își pune în mod vizibil amprenta pozitivă. Astfel, datorită faptului că 70% din ingredientele berii provin din România, peste 10.000 de români au un loc de muncă în agricultură.”, a declarat Julia Leferman (foto), director general al Asociației Berarii României.

Valoarea investițiilor făcute de membri Asociației în 2016 s-a ridicat la 69,7 milioane euro, în creștere cu 14,2 milioane euro față de 2015. Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,4 miliarde Euro.

Membrii actuali ai Asociației sunt Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod (URBB), Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei. Cele douăsprezece fabrici de bere, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

 


FOTO: Mediafax

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.