Piața berii din România a crescut cu doar 2% anul trecut, până la 16,11 milioane de hectolitri

Cristina Dobreanu 17/04/2018 | 14:57 Ştiri
Piața berii din România a crescut cu doar 2% anul trecut, până la 16,11 milioane de hectolitri

Piaţa berii din România a înregistrat o creștere moderată de doar 2% anul trecut, ajungând la un volum de 16,11 milioane hectolitri, iar consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 82 de litri, potrivit Asociației Berarii României.

„Piața berii a evoluat firesc pe parcursul anului trecut înregistrând o creștere moderată de 2% în volum. Avem de-a face cu un trend pozitiv pe care deși îl considerăm încă fragil, ne dorim să constituie o bază importantă pentru evoluția pieței berii anul acesta. Factorul determinant pentru conservarea trendului pozitiv al pieței rămâne și în continuare asigurarea unui context economic stabil și a unui cadru de reglementare predictibil. Berea este o băutură extrem de iubită la noi în țară, așa că românii trebuie să continue să se poată bucura de ea alături de toți cei dragi lor”, a declarat Lucian Ghinea, Președintele Asociației Berarii României.

Datorită caracterului său profund național, definit de producția locală în proporție de peste 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, a peste 85.000  locuri de muncă pentru români, contribuind astfel la asigurarea traiului zilnic a familiilor acestora.

„Rolul de motor al economiei României pe care sectorul berii îl are este confirmat și de valoarea adăugată pe care acesta o generează în toate domeniile conexe de activitate și care depășește anual 860 milioane euro. La aceasta se adaugă importante contribuții, directe și indirecte, la bugetele de stat și locale, de peste 530 milioane euro pe an”, a adăugat Julia Leferman, girector general al Asociației Berarii României.

Valoarea investițiilor în 2017 în sectorul berii s-a ridicat la 71,8 milioane euro, în creștere cu 2 milioane euro față de anul anterior. Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,47 miliarde de euro.

CITEȘTE ȘI: Secretele Iașiului: cum a ajuns un antreprenor român să facă bere belgiană în capitala Moldovei

Studiul Asociației mai arată că românii au preferat, și în 2017, berea la PET (50,9%, în ușoară scădere, pentru al doilea an consecutiv), urmată apoi de cea la sticlă (27,4%), de cea la doză (18,2%) și de keg (3,3%).

În ciuda unei foarte ușoare creșteri a importurilor pe parcursul anului 2017, de doar 0,03 milioane de hectolitri, atingând astfel un total de 0,47 milioane hectolitri, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern.

Exporturile au înregistrat o ușoară scădere, de 0,01 milioane hectolitri față de anul anterior, atingând un total de 0,41 milioane hectolitri.

Membrii actuali ai Asociației sunt Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod (URBB), Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei. Cele douăsprezece fabrici de bere, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pan­telimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.