Philip Morris investeşte 490 de milioane de euro în fabrica de la Otopeni

Cristina Dobreanu 25/07/2017 | 12:03 Ştiri
Philip Morris investeşte 490 de milioane de euro în fabrica de la Otopeni

Producătorul american de țigarete Philip Morris a anunțat o investiție de 490 de milioane de euro în conversia fabricii de la Otopeni, care urmează să producă Heets (batoane de tutun care se introduc în dispozitivul electronic IQOS). NewMoney a anunțat în urmă cu două luni investiția pe care gigantul american o pregătea pentru România.

Ca urmare a acestei investiții vor fi create 300 de locuri noi de muncă, astfel încât la finalizarea procesului de conversie, prevăzut să aibă loc anul următor, numărul angajaților va ajunge la 900.

„Este cea mai mare conversie a unei fabrici din istoria Philip Morris International”, au spus în cadrul unei conferințe de presă reprezebtanții companiei.

O primă fabrică dedicată producerii așa-numitelor HeatSticks sau Heets a fost deja construită de la zero la Bologna, în Italia, în 2013, în urma unei investiții de 500 de milioane de euro. În luna martie, compania ame­ricană a anunțat conversia parțială a fabricii din Grecia, printr-o investiție de 300 de mili­oane de euro. Producția în fabrica de la Aspropyrgos este pro­gra­mată să înceapă în ianuarie 2018.

Lansat la nivel global încă din 2014 (în Italia și Japonia), IQOS a fost apoi adus și pe piața elvețiană, iar de la începutul anului trecut este disponibil și pentru consumatorii români. Astăzi, produsul este prezent în 25 piețe, însă până la finalul lui 2017 producătorul de țigarete speră să ajungă pe 30-35 de piețe.

Pe plan local, într-o piață cu circa 5 milioane de fumători adulți, esti­mată la 3,5 miliarde de euro, Philip Morris, producătorul Marlboro și L&M, ope­rează două companii (Philip Morris Tra­ding și Philip Morris România) cu afa­ceri cumulate, în 2015, de peste 530 de milioane de euro și profituri de peste 11,6 mili­oane de euro.

Compania americană este pe locul al treilea în piață după British American Tobacco (BAT), producătorul Kent, și Japan Tobacco International (JTI), producătorul Winston și Sobranie. Toți cei trei jucători sunt mari contri­buabili la bugetul de stat.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.