Aglomerația de sărbători din centrele comerciale nu îi sperie pe români, care de cele mai multe ori doar inspiră din mediul online, însă cadourile pentru cei dragi le cumpără tot din magazinele fizice.
Peste 60% dintre respondenții unui studiu realizat de iLux.ro își găsesc în principal inspirația pentru cadourile de Crăciun din magazinele online specializate pe zona de cadouri, dar nici magazinele fizice sau rețelele de socializare nu sunt de neglijat. Cu toate acestea, aproximativ 82% dintre români preferă să le achiziționeze direct din centrele comerciale, în ciuda aglomerației din perioada sărbătorilor.
Goana pentru cumpărarea cadourilor de Crăciun nu începe niciodată prea devreme. Peste 14% dintre români au afirmat că au achiziționat deja cadouri cu o lună – două înainte de luna decembrie, iar 30% au cumpărat cadourile la reducere, în campaniile de Black Friday de anul acesta. După Black Friday, perioada de achiziție a tuturor cadourilor se întinde pentru mai mult de 50% dintre români chiar până în zilele dinaintea Crăciunului.
Peste 45% dintre români au afirmat că plănuiesc să ofere cadouri de sărbători pentru cel puțin trei și cel mult nouă persoane, în mare parte pentru soți și soții sau pentru ceilalți membri ai familiei. Coșul mediu sau valoarea totală a cadourilor se încadrează între 300 și 1000 lei.
Cu toate acestea, 59,4% dintre respondenți spun că ar fi dispuși să depășească acest buget dacă când viine vorba de cadoul pentru soț sau soție, în timp ce 29,4% ar acorda un buget suplimentar pentru cadourile pentru părinți sau socri. 15% au afirmat că au cumpărat un cadou în valoare de peste 1.000 lei de sărbători.
Alegerea cadoului potrivit pentru ce dragi de sărbători nu este o sarcină ușoară. Raportul calitate-preț și funcționalitatea produselor sunt criteriile cele mai importante pe care românii le iau în considerare în alegerea cadoului, românii preferând să ofere lucruri utile în detrimentul surprizelor spectaculoase.
În ceea ce privește tipurile de cadouri, românii aleg să dăruiască lucruri alese pe baza aspectului (43,5%), dar aleg mai curând cadourile folositoare pentru cei dragi (46%). Estimările arată că anul aceste printre cele mai populare cadouri (60,9%) se numără cele utile, care au o poveste (casete bijuterii, cutii ceasuri, truse manichiură, seturi și accesorii bărbierit, etc), urmate de accesorii fashion (genți, portofele, ceasuri, brățări, etc) – 58,4% și articole vestimentare – 50,9%.
Studiul a fost realizat de iLux.ro pe un eșantion de 261 de persoane.
Foto: Pixabay
Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…
Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…
Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…
Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…
Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…
Acest website folosește cookies