Ştiri

PepsiCo România investeşte 2,1 milioane de dolari în energie verde

PepsiCo anunţă că a finalizat recent un proiect de energie verde prin integrarea de panouri fotovoltaice în cele trei site-uri din România, în Dragomireşti, Popeşti-Leordeni şi Covasna. Investiţie locală se ridică la 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice, cu un potenţial de a genera peste 1.300 MWh de energie electrică verde pe an.

Se estimează că utilizarea acestor panouri fotovoltaice va duce la o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone, ceea ce echivalează cu beneficiul plantării a peste 15.000 de copaci.

PepsiCo evaluează posibilitatea de a instala panouri fotovoltaice în toate clădirile companiei din România.

„Instalarea panourilor fotovoltaice în fabricile noastre din România reprezintă un pas important în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, ca parte a obiectivelor noastre pep+ şi a angajamentului nostru de a integra sustenabilitatea în fiecare aspect al operaţiunilor noastre. Pe lângă faptul că determină o productivitate net-zero, investiţia în panouri fotovoltaice aduce şi avantaje economice. Producţia proprie de energie electrică ne permite să reducem costurile în comparaţie cu achiziţia de la reţea”, a declarat Daniel Drăguşin, East Balkans Supply Chain Director, PepsiCo.

În ceea ce priveşte flota sa, PepsiCo a atins un procent de 80% de vehicule hibride la sfârşitul anului trecut.

PepsiCo operează şi investeşte în România de peste 30 de ani. În ultimul deceniu, compania a investit direct 320 de milioane de dolari în România. Spre exemplu, noua linie de producţie automatizată instalată în 2023 în fabrica de băuturi produce acum până la 1 milion de sticle pe zi, utilizând simultan cu 30% mai puţină energie decât vechea linie convenţională.

PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 91 de miliarde dolari în 2023, adusă de un portofoliu de alimente şi băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit din produse alimentare şi băuturi savuroase, incluzând branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

o zi ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

o zi ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

o zi ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

o zi ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

o zi ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies