Penny România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 5,39 miliarde de lei

NewMoney 14/04/2022 | 14:22 Ştiri
Penny România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de  5,39 miliarde de lei

Penny România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 5,39 miliarde de lei, reprezentând un avans de 14% raportat la 2020. În 2021, numărul consumatorilor care au trecut pragul magazinelor a crescut cu 9,18%. Compania a înregistrat un profit net de 123 milioane de lei în 2021, în creștere cu 44,8% comparativ cu anul anterior.

În ceea ce privește planurile de viitor, Penny România își propune să investească 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste 1 miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice. Anul acesta, compania va deschide 30 de magazine noi în țară și va finaliza procesul de remodelare demarat în 2020.

 2021 în cifre

În 2021, Penny România a investit 542 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine și construirea unui nou centru logistic în Filiași, județul Dolj. Mai mult, compania a deschis 25 de magazine în noul format și a încheiat anul cu un total de 301 de magazine.

Depozitul inaugurat la finalul anului trecut are o suprafață de 23,000 m2, o înălțime de 13,7 m și o zonă extinsă pentru recepție și expediere cu o înălțime de 6,5 m și un spațiu cu temperatură controlată de 8.600 m2.  Din februarie 2022, centrul logistic Penny de la Filiași este clădirea industrială cu cel mai mare punctaj BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Rezultatul obținut este unul excepțional: Outstanding – 92,89%. Ca urmare a unei investiții de 26 de milioane de euro, depozitul dispune în prezent de numeroase funcționalități care îl fac prietenos cu mediul.

„2021 a fost un an al reușitelor, am depășit primul miliard de euro și 300 de magazine, am ajuns la 4 centre logistice și, din nou, pentru al șaptelea an la rând, am înregistrat cea mai mare creștere din grup”, a declarat Daniel Gross, CEO Penny România.

Penny a intrat pe piața din România în anul 2005 cu o politică de achiziții axată pe sortimente de la producători regionali și colaborări cu producători locali. În prezent, compania sprijinină producătorii locali și încheie parteneriate pe termen lung cu aceștia, astfel încât, în următorii doi ani, 60% din sortiment să aibă ingredientul principal fabricat și procesat în România.