Penny Market: Fenomenul de uptrading va continua în 2018, iar numărul de magazine de proximitate va crește

Andreea Neferu 04/01/2018 | 13:06 Ştiri
Penny Market: Fenomenul de uptrading va continua în 2018, iar numărul de magazine de proximitate va crește

Retailerul german Rewe, care controlează lanțul de magazine de discount Penny Market, estimează că piața locală de retail modern va continua să crească în următoarea perioadă, în contextul avansului puterii de cumpărare a românilor.

Potrivit companiei de cercetare Euromonitor International, piața de retail modern cu dominantă alimentară a ajuns anul trecut la circa 50 de miliarde de lei, iar pentru anul acesta estimările indică o valoare de 53 de miliarde de lei. ”Datorită nivelului salarial din România și a presiunii de covergență către media Uniunii Europene, ne așteptăm ca piața de retail să aibă un trend ascendent în următorii ani, corelat direct cu creșterea puterii de cumpărare”, afirmă Daniel Gross (foto), general manager al Rewe România.

”Credem că în 2018 va exista un uptrading (orientare către produse mai scumpe – n. red.) pentru consum, iar numărul de magazine de proximitate va crește, ceea ce va ajuta oamenii să achiziționeze mai multe bunuri și mai scumpe”, mai spune Gross.

Rewe România și-a planificat să deschidă anul acesta 20-25 de noi unități Penny Market, după ce la finalul lui 2017 a ajuns la o rețea de 221 de magazine.

”Planurile de  dezvoltare țin cont de infrastructura disponibilă, numărul de locuitori și puterea de cumpărare. În acest sens, ne concentrăm pe zone cu un număr de aproximativ 15.000 de locuitori în proximitate, independent de mărimea localității”, spune Gross.

Nemții au deschis anul trecut 26 de magazine în România, în orașe precum București, Brașov, Videle (jud. Teleorman) sau Florești (jud. Cluj), iar planul pentru următorii ani este extinderea rețelei până la 400 de unități. Anul trecut, Rewe România a renunțat la brandul de retail XXL MegaDiscount, după ce a remodelat șase magazine sub marca Penny Market, iar alte două unități au fost vândute către lanțul german Lidl.

Produsele marcă privată reprezintă circa 30% din totalul produselor din lanțul de magazine de tip discount Penny Market. Compania lucrează cu 65 de furnizori pentru cele 30 de mărci private pe care le deține în portofoliu. Rewe România a avut afaceri de 2,9 miliarde de lei în 2016, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, ceea ce înseamnă că mărcile private au generat aproape 900 de milioane de lei din business-ul companiei.

Citiți mai multe despre planurile pentru 2018 ale proprietarului Penny Market, dar și o analiză extinsă despre piața de retail modern din România în următoarea ediție a revistei NewMoney, ce apare pe piață pe 8 ianuarie.  


Sursă foto: Rewe România

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.