Ştiri

Pehart extinde creditul sindicalizat obținut în urmă cu doi ani la 78 de milioane de euro

Pehart Grup, unul din cei mai mari producători de hârtie tissue din sud-estul Europei și cel mai mare producator si procesator de produse de hârtie pentru uz casnic din România, extinde creditul sindicalizat obținut în urmă cu doi ani la 78 de milioane de euro. Fondurile vor susține planul companiei de investiții în eficientizarea energetică a echipamentelor, soluții pentru energie verde și dezvoltarea de noi capacități de producție si vor suplimenta capitalul de lucru. Pehart Grup intenționează să investească în aceste trei direcții aproximativ 20 de milioane de euro, investiții ce vor fi finalizate în 2023.

Linia de creditare obținută în 2020 a fost susținută de un sindicat de bănci: Banca Comercială Română în calitate de Coordonator, Aranjor Principal Mandatat, Agent de Documentație, Agent de Facilitate și Garanții alături de ING BANK N.V. Amsterdam, Bucharest Branch, Raiffeisen Bank SA și OTP Bank România SA, în calitate de aranjori principali mandatați. Pentru extinderea actuală a liniei de creditare, Pehart păstrează structura aceluiași sindicat de bănci, coordonat și acum tot de BCR, însă la creșterile de expunere participă de data aceasta BCR, ING și Raiffeisen.

„Eficientizarea energetică a echipamentelor de producție și dezvoltarea sustenabilă sunt teme care ne preocupă de mai mulți ani. Am considerat că aceasta este direcția de dezvoltare pe care ne-o indică viitorul și în ultima perioadă am investit în utilaje de la producători europeni de top. Am decis să intensificăm eforturile în direcția optimizării tuturor mașinilor de producție pentru reducerea consumului de energie, iar în paralel cu aceasta ne dorim o dezvoltare a capacităților de producție, pentru că vrem să obținem o creștere a volumului exporturilor. Extinderea creditului sindicalizat înseamnă investiții în dezvoltarea capacității de producție, în diversificarea produselor din portofoliu și într-un viitor verde, singurul care oferă perspectiva unei vieți sustenabile pentru noi toți”, spune Gabriel Stanciu, General Manager Pehart Grup.

În afara creșterii volumului exporturilor și a consolidării brandurilor la nivel internațional, Pehart vizează consolidarea poziției de lider în producția de hârtie tissue din România în zona de retail în ce privește brandurile sale, dar și mărcile proprii ale marilor retaileri pentru care compania este producător. De asemenea, Pehart are în plan dezvoltarea segmentului de produse Away-from-Home (destinate uzului HoReCa, pentru clădiri de birouri, fabrici etc.), dar și să investească în creșterea brandurilor sale, Pufina și Alint, care să devină produsele preferate ale românilor. Totodată, compania vizează creșterea celui mai cunoscut brand al său, Pufina, și la nivel internațional. Lansarea unei game de hârtie igienică umedă reprezintă un alt segment în care compania românească va investi în perioada imediat următoare.

„Planurile noastre de dezvoltare acoperă zone multiple, care merg de la diversificarea gamei produselor, la optimizarea tehnologiilor, consolidarea poziției pe piața internă și expansiunea pe cea externă, precum și dezvoltarea sustenabilă”, conchide Gabriel Stanciu.

În prezent, compania Pehart funcționează cu două fabrici, la Sebeș, Alba și Dej, Cluj și produce 100.000 tone de hârtie tissue anual și are o capacitate de procesare a produselor finite de peste 75.000 tone. 70% din întreaga cantitate de produse de uz casnic și industrial este vândută în România, iar restul merge la export. În ultimii 7 ani, compania a realizat investiții semnificative în fabrici și linii de producție moderne și inovatoare, cu tehnologii aflate în topul performanței la nivel mondial.

Pehart, prima fabrică de produse din hârtie tissue care a introdus în România certificatul IFS-HPC, care certifică implementarea unui sistem pentru siguranța produsului, este deținătorul Pufina, brand de hârtie de uz casnic de top pe piața românească. Totodată, compania asigură producția și pentru o mare parte dintre produsele marcă proprie ale lanțurilor de retail. Brandurile Alint și Altessa fac parte, de asemenea, din portofoliul companiei, care produce și jumbo rolls, role de hârtie mari pentru clienții industriali și pentru consumul propriu, folosite în procesul de converting în produse de hârtie pentru uz casnic și uz industrial.

Andrei Dumitru

Recent Posts

STUDIU. Comerţul online din România va crește în 2024 cu aproximativ 10%

Sectorul de e-commerce din România este evaluat la aproximativ 7 miliarde de euro pentru finalul…

20 de ore ago

Ministerul Economiei crește plafonul finanțării nerambursabile în cadrul programului Start Up Nation

Ministrul Economiei, Ştefan Radu Oprea, a anunţat că programul Start Up Nation, va beneficia din…

20 de ore ago

Consiliul Concurenței dă verdictul privind evoluţia sectorului bancar

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat vineri că rezultatele investigaţiei sectoriale privind sectorul bancar…

21 de ore ago

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

o zi ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

o zi ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

2 zile ago

Acest website folosește cookies