Idei de afaceri: Cât costă să deschizi, în franciză, un magazin de biciclete Pegas

NewMoney 16/07/2018 | 12:14 Ştiri
Idei de afaceri: Cât costă să deschizi, în franciză, un magazin de biciclete Pegas

La 6 ani de la momentul în care cel mai cunoscut brand de biciclete din România a fost readus la viață, Pegas trece într-o nouă etapă și lansează oficial, odată cu cel de-al șaptelea magazin propriu, la Constanța, și sistemul de franciză.

Între 5.000 și 25.000 de euro este investiția într-o franciză Pegas, în funcție de dotările dorite în magazin, începând cu mobilierul standard și încheind cu partea de entertainment.

„După o analiză temeinică a proceselor de management, operaționale, financiare, a resurselor umane și a nevoilor de marketing, am elaborat un pachet complex de franciză care cuprinde inclusiv manualul operațional, cu proceduri și reguli clare de organizare a afacerii. Fiind vorba de o afacere care, de regulă, are un puternic accent sezonier, am creat un model de business bazat pe module variate ce pot asigura surse constante de venit pe tot parcursul anului”, a declarat Mircea Coman, consultant francize.

Citiți și: Care sunt cele mai valoroase 10 branduri românești în 2018

Mai exact, francizatul va avea posibilitatea să dezvolte business-ul și în afara serviciilor din magazin. În funcție de tipul de clienți cărora se adresează, poate apela la partea de gaming, evenimente Pegas, flote de biciclete pentru închiriat sau vânzări online.

„Specificitatea magazinelor noastre este că ne concentrăm pe vânzările directe, față în față. Numai atunci clientul poate alege echipamentul perfect adaptat nevoilor sale. Cu toate acestea, vânzarea prin internet este o modalitate de a suplimenta veniturile, motiv pentru care punem și platforma online la dispoziția francizaților noștri”, spune și Andrei Botescu, fondator Atelierele Pegas.

Franciza vine la pachet cu o mulțime de alte avantaje, printre care: unsortiment variat de produse, sprijin în găsirea unei locații potrivite, garanția produselor și un plan susținut de marketing pentru promovarea brandului. Mai mult, echipa de suport Pegas oferă ajutor în gestionarea comenzilor, inventariere, achiziții, vânzări, marketing.

„La toamnă punem bazele fabricii de biciclete, astfel încât întreaga producție să fie făcută exclusiv în România. În plus, am aplicat la un fond de 3 milioane de euro pentru dezvoltarea unui sistem de bike sharing cu biciclete electrice”, a adăugat Botescu.

În acest moment, Pegas are șapte magazine proprii, în București, Timișoara, Râmnicu Vâlcea, Suceava și Constanța, dar vinde bicicletele în 300 de magazine partenere și pregătește deschiderea a câteva zeci de magazine în franciză numai anul acesta, atât în țară, cât și peste hotare. În plus, alte 4 magazine proprii vor fi deschise în curând, 2 în București, unul în Cluj Napoca și altul în Iași. La 6 ani distanță de la momentul în care a fost relansat brandul, producția a ajuns să depășească 25.000 de biciclete pe an și au fost create până acum 28 de modele. Iar planurile de dezvoltare sunt impresionante.

Cel de-al șaptelea magazin Pegas, cel din Constanța, a fost lansat oficial duminică, 15 iulie. Aici a fost adusă, în premieră, și o bicicletă ApeRider, dintre cele ce vor intra în sistemul de bike sharing, Constanța fiind printre primele orașe vizate de dezvoltarea serviciului de smart bike sharing.


Foto: Facebook/Bicicletele Pegas