Patria în franciză: IFN-ul se aventurează în mijlocul României nebancarizate. Cum arată strategia de dezvoltare

Alexandra Pele 15/06/2018 | 11:18 Financiar
Patria în franciză: IFN-ul se aventurează în mijlocul României nebancarizate. Cum arată strategia de dezvoltare

Patria Credit se aventurează nu doar în lumea francizelor, dar și în mijlocul României nebancarizate.

Acest articol a apărut în numărul 42 (11-24 iunie) al revistei NewMoney

La aproape jumătate de an de la lansarea unui proiect rar întâlnit în domeniul financiar, Patria Credit a deschis primul IFN în franciză, la Vânju Mare, județul Mehedinți. La începutul lunii iu­nie ar urma să fie deschisă a doua unitate, la Gurahonț (Arad). Proiectul-pilot face parte din strategia grupului de a-și extinde prezența în România neban­ca­rizată, respectiv în zonele urban mic și rural. Având în vedere specificul acestor regiuni și faptul că nivelul finanță­rilor nu justifică investiții însemnate în infrastructura fizică, soluția Patria Credit IFN a fost de a-și căuta oameni de încredere din comunitate.

Citiți și: România (ne)calificată: Câte cursuri sunt dispuși să plătească patronii pentru a avea angajați mai productivi

Găsirea unor parteneri s-a dovedit însă o provocare, spun reprezentanții instituției, în contextul în care nu puțini au fost cei care s-au arătat interesați de a deveni „bancheri“. Mulți dintre po­ten­țialii francizați au avut însă așteptări nerealiste, vizând ob­ținerea unor câș­ti­guri rapide, pe termen scurt. „După câ­teva săptămâni de re­crutare ne-am dat seama că trebuie să schimbăm ceva în definirea profilului“, spune, pentru NewMoney, Raluca An­dreica, director gene­ral Patria Credit. În consecință, criteriile au fost retușate, iar instituția caută acum oameni „de-ai locului“, persoane cunoscute în zonă. Spiritul antreprenorial și cunoș­tințele agricole sunt de asemenea criterii importante.

OMUL CREDITEAZĂ LOCUL. Cum misiu­nea francizelor este de a vinde credite micilor agricultori, legumicultori și pomicultori din zonă, partenerul trebuie să înțeleagă nevoile clienților și să fie pre­gătit, în special toamna și primă­vara, să ofere finan­țări necesare pro­ducției.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close