Parteneriat. Cum a schimbat școala online comportamentul eleviilor

NewMoney 13/02/2023 | 10:23 Ştiri
Parteneriat. Cum a schimbat școala online comportamentul eleviilor

Copiii, începând cu cei mici chiar și de la grădiniță, elevii din școală primară, gimnazială și liceenii, folosesc prea mult smartphone-uri, tablete, laptopuri, comunică excesiv online, iar tehnologia aceasta ar trebui consumată cumpătat, nu să ne folosească ea pe noi – este principala concluzie a dezbaterii SREiB organizată, luni, 6 februarie 2023, de Brand Media Production, la Berăria Gambrinus.

Sociologul Gelu Dumincă, la a doua ediţie a evenimentului SMART România – Educaţie în Business: Ce putem face pentru copii este să le dăm mai multă atenţie

Abuzul de tehnologie la copii, discriminările, cum se desfăşoară procesul educaţional într-o grădiniţă privată, despre şcoala în pandemie şi cum îi învăţăm pe cei mici să aibă grijă de mediu şi viitorul lor – acestea au fost câteva dintre temele abordate de principalii speakeri care au participat la a doua ediţie a evenimentului SMART România – Educaţie în Business.

Gelu Duminică, sociolog, a afirmat că generaţia sa şi generaţia actuală nu sunt atât de diferite, doar că accesul la resurse este cu totul altul.

La „Şi noi ne-am fi comportat la fel dacă am fi avut acces la internet, laptop etc. E o axiomă în sociologie care spune că un comportament depinde de context şi de situaţie. (…) Ce putem face pentru copii azi este să le dăm mai multă atenţie. Să fim mai aproape de ei. Pentru că un copil caută refugiu în altă parte în momentul în care nu primeşte ceea ce caută prima dată. Şi în momentul în care noi înşine stăm cu ochii în telefon non-stop, ce-o să facă!? Sunt părinţi care îşi învaţă copiii de mici să socializeze, să ofere, să dăruiască, să împartă. Copilul nu se naşte bun, devine bun. Nu se naşte sociabil, devine sociabil. Toate comportamentele sunt învăţate, nu sunt înnăscute. Tehnologia, în exces, ca şi apa, dăunează. Nu e problema tehnologiei, e problema că nu suntem învăţaţi să o consumăm cumpătat, să o folosim, nu ea să ne folosească pe noi”.

E nevoie de campanii de informare a românilor. Altfel în următorul secol vor exista schimbări dramatice ale mediului

Corneliu Bodea, CEO al Adrem şi președinte al Centrului Român al Energiei (CRE) a arătat că abordăm problemele legate de energie într-un mod eronat, pentru că încercăm să înţelegem măsurile pe care le luăm într-un context temporal adaptat vieţii noastre.

Peste 80% din energia consumată astăzi pe glob este produsă din combustibili fosili. Nu trebuie să ne gândim că în timpul vieţii noastre nu se poate întâmpla nimic rău cu clima, cu mediul, în aşa fel încât să nu ne încurce pe noi. Este vorba atât de educaţie, dar şi despre impactul a ceea ce facem noi astăzi asupra copiilor viitorului. Ultimele date ne arată că până în anul 2050, dacă nu vom lua măsuri, şi se pare că suntem în urmă, se vor produce modificări permanente pentru climat, care vor duce începând cu anul 2100 la schimbări dramatice ale mediului, care vor influenţa modul în care oamenii vor putea să trăiască în continuare. Tema educaţiei energetice, începând de la grădiniţă, de ce nu, este extrem de importantă pentru noi, care deja avem o vârstă, pentru ei, dar şi pentru copiii lor. Se face prea puţin din punctul acesta de vedere şi cred că orice iniţiativă poate să ajute. Este clar că trebuie să facem ceva”, a subliniat Corneliu Bodea, antreprenor român.

Copiii trebuie înţeleşi şi ghidaţi”

Anca Tală, antreprenor Grădiniţa Diamond Kids a vorbit despre proiectul său de suflet de a le oferi copiilor un alt fel de început în viaţă: „Lucrurile în grădiniţele private se întâmplă mult mai frumos, pentru dezvoltarea copiilor, spre deosebire de stat unde lucrurile merg mai mărunt şi pe principiul cei puternici înving. Eu iubesc copiii. Am ales acest business pentru că eu am suferit când am fost copil, am fost chinuită de sistem pentru că eram un copil foarte sensibil. Copiii au nevoie de o adaptare blândă, să fie înţeleşi şi să fie ghidaţi. Sunt copii foarte emoţionali. Noi completăm cu ce are el nevoie. Nu toţi copiii vor să picteze, alţii au mai mult activităţi sportive. Ei stau mai mult în emoţii în primii ani de viaţă, decât în nevoi”.

Despre dezechilibrele emoţionale în timpul pandemiei

Andreea Mitroescu, psiholog: „Schimbările au fost asupra lor aşa cum au fost şi asupra noastră. Pentru ei poate un pic mai mult, ei neavând mecanismele de adaptare pe care noi, ca adulţi, le avem. Cea mai mare problemă a omului este lipsa de predictibilitate. Când nu ştiu ce se va întâmpla, nu am cum să fiu altfel decât dezechilibrat emoţional. Asta s-a întâmplat şi cu copiii noştri în perioada pandemiei”.

O nouă dezbatere SREiB, luni, 13 februarie: “TURISMUL în România

Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică anul trecut au însumat 11,299 milioane de persoane, în creştere cu aproape 22% faţă de anul 2021, potrivit datelor comunicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Este mult, este puțin? Încercăm împreună cu cei mai importanți experți din acest sector să găsim răspunsuri luni seara, în cadrul unei noi dezbateri Smart România – Educație în Business.

Așa cum v-am obișnuit deja, Brand Media Production și Berăria Gambrinus (Bd. Regina Elisabeta, nr 38, București) propune o nouă temă de dezbatere, luni, 13 februarie, de la ora 19.

Tema dezbaterii: TURISMUL în România

Ce discutăm:

  • Cum atragem câți mai mulți turiști străini și români?
  • Ce sectoare putem promova: stațiunile montane, litoralul românesc, Delta Dunării, satul românesc, gastronomia, mănăstirile și monumentele istorice?
  • Avem nevoie sau nu de un BRAND de țară?
  • Cum atragem fonduri si noi investitii în sectorul HoReCa?
  • Cum îmbunătățim calitatea serviciilor?

Speakeri:

  • Tudorița Lungu, secretar de stat Ministerul Antreprenoriatului și Turismului
  • Alin Burcea, președinte Paralela 45
  • Svetlana Enciu, director marketing și vânzări TAROM
  • Călin Ile, președinte Federația Industriei Hoteliere din România
  • Cristian Pitulice, consultant în turism Globe 365

+ INVITAT SURPRIZĂ

Moderator: Ciprian Mailat, jurnalist și antreprenor

AGENDĂ:

  • 18:45 – 19:15 Welcome & Coffee
  • 19:15 – 19:45 Asociere bere Kozel cu mâncare românească și neoromânească
  • 19:45 – 20:00 Intro Ciprian Mailat
  • 20:00 – 20:45 Dezbatere
  • 20:45 – 21:00 Invitat SURPRIZĂ
  • 21:00 – 21:15 Q&A
  • 21:15 – 21:45 Networking
  • 21:45 – 23:30 AFTER Party

Parteneri: Apa Kangen, Diamonds Kids, Sunwaves, Vesta, Vatra Resort, Explorado, International Alexander, Club Tesla, Alstom Romania, Kozel, Berăria Gambrinus

Parteneri Media: Profit News TV, News.ro, Profit.ro, TopAntreprenori, PiataPresei, EnergyHub, ClubAntreprenor, Informateca, NewMoney, Cetățeanul.net, WaveNews,