Paralela 45: Românii preferă din nou circuitele turistice în Rusia. De ce sunt atrași turiștii de destinațiile din fosta URSS

Florel Manu 17/01/2018 | 14:09 Ştiri
Paralela 45: Românii preferă din nou circuitele turistice în Rusia. De ce sunt atrași turiștii de destinațiile din fosta URSS

Înapoi în est. La aproape 30 de ani de la căderea comunismului, turiștii români preferă destinațiile din Rusia. Și ofertele nu sunt deloc ieftine. Pachetul de șapte nopți pentru o persoană pornește de la circa 1.000 de euro, prin agenția Paralela 45.

Reprezentanții agenției au făcut o analiză a anului turistic 2017 și au raportat creșteri de circa 25% a rulajului. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de circuitele turistice care au fost de 35%, turismul individual a avut un avans de 23%, iar charterele au crescut cu 18%.

Cele mai vîndute circuite au fost Rusia, Israel și Iordania. În ceea ce privește destinațiile din Rusia, reprezentanții agenției spun că acestea sunt căutate pentru numărul mare de obiective turisticare care sunt incluse în pachete, chiar dacă prețul este relativ ridicat.

Pachetele de tip charter ale agenției Paralela 45 au avut un grad de ocupare de 98%, iar cele mai mari creșteri au fost înregistrate pe Grecia și Spania, urmate de Turcia. În ceea ce privește Turcia, cele mai căutate destinații au fost cele din Antalya. Anul trecut atenția turiștilor s-a îndreptat și către Ciprul de nord unde sunt resorturi asemănătoare cu cele din Antalya.

Creșteri au fost înregistrate și în turismul intern. „Cea mai mare creștere a fost în sectorul balneo”, adaugă Alin Burcea, proprietarul Paralela 45. El constatat că și destinațiile de la litoralul Mării Negre au atras atenția turiștilor pe motiv că „România e pa val”. Paralela 45 a realizat anul trecut încasări de 50 de milioane de euro și mizează în 2018 pe creștere de circa 20%.

 


FOTO: Hepta / Mediafax

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.