(P) Tu știi câți bani poți primi despăgubire în cazul zborurilor Tarom anulate sau întârziate?

NewMoney 14/06/2022 | 13:36 Ştiri
(P) Tu știi câți bani poți primi despăgubire în cazul zborurilor Tarom anulate sau întârziate?

Uneori zborurile întârzie sau sunt anulate din motive care nu țin de noi. Vremea rea sau problemele tehnice creează situații neplăcute pentru aeroporturi și companiile aeriene, dar mai ales pentru pasageri. Evident, și recenta pandemie de coronavirus și-a pus serios amprenta asupra programului internațional de zbor, iar cei mai păgubiți au fost tot pasagerii. O simplă întârziere de 2-3 ore poate strica o vacanță sau o afacere urgentă, deci aceste situații trebuie tratate cu maximă seriozitate.

Cu atâtea situații neprevăzute care pot interfera cu programul tău, există o posibilitate ridicată să te fi confruntat cu anularea sau întârzierea unui zbor în ultimii 3 ani sau să fii pus în fața unei situații de acest fel în viitorul apropiat. Află ce ai de făcut atunci când companiile aeriene îți dau programul peste cap fără acordul tău.

Tu știi ce drepturi ai în cazul zborurilor anulate sau întârziate?

Chiar dacă nu îți vine să crezi, chiar și în România poți primi despăgubire pentru un zbor anulat sau întârziat. Toți cetățenii Uniunii Europene au acest drept și pot beneficia de compensații dacă zborul lor are probleme din motive ce țin strict de compania aeriană. De asemenea, în cazurile în care programul zborurilor întâmpină dificultăți din cauza unor evenimente naturale care nu pot fi controlate de compania aeriană, poți cere cel puțin rambursarea prețului biletului plătit.

Conform Regulamentului Uniunii Europene 261/2004 în legătură cu drepturile pasagerilor, orice cetățean al UE căruia i-a fost anulat zborul fără notificare prealabilă în termen de 14 zile are dreptul la despăgubiri de la compania aeriană, în funcție de criterii prestabilite. Acest regulament se aplică în cazul în care întârzierile au survenit din cauza companiei aeriene sau a echipamentului de zbor și se aplică inclusiv copiilor, dacă aceștia au avut bilet cu loc separat.

Câți bani poți cere dacă te afli într-o situație de acest fel?

În funcție de numărul de kilometri de parcurs și timpul scurs de la ora inițială a zborului până la momentul real al plecării, poți primi o anumită sumă de bani despăgubire. Aceste sume variază între 250 și 600 de euro, după cum urmează:

  1. Zboruri anulate sub 1500km

Pasagerii unui zbor anulat Tarom care se încadrează ca distanță între 0 și 1500km pot primi 125 de euro despăgubire în cazul în care au primit un nou zbor în mai puțin de 2 ore și până la 250 de euro pentru mai mult de 2 ore.

  1. Zboruri anulate pe o distanță între 1500 și 3500km

Dacă ai fost în situația de a avea programul dat peste cap în urma anulării/întârzierii unui zbor cu distanță între 1500 și 3500km poți primi până la 300 de euro despăgubire atunci când zborul de schimb a venit la mai puțin de 3 ore și până la 400 de euro pentru mai mult de 3 ore.

  1. Zboruri anulate pe o distanță mai mare de 3500km pe teritoriul Uniunii Europene

Regulamentul Uniunii Europene nr. 261/2004 se aplică, în mod evident, zborurilor care pornesc sau aterizează într-o țară membră UE. Astfel, pentru zborurile anulate sau întârziate care au parcurs o distanță mai mare de 3500km pe teritoriul UE poți primi 200 de euro despăgubire atunci când zborul înlocuitor a plecat în mai puțin de 4 ore de la ora stabilită inițial și până la 400 de euro dacă întârzierea depășește acest interval orar.

  1. Zboruri anulate pe o distanță mai mare de 3500km în afara UE

Dacă te regăsești în această situație poți primi despăgubire de până la 300 de euro dacă zborul înlocuitor a fost oferit în mai puțin de 4 ore de la ora stabilită înițial și până la 600 de euro pentru timp de așteptare mai mare.

Dacă simți că toate aceste reguli mai mult te încurcă decât îți explică situația sau pur și simplu nu vrei să te ocupi de birocrația necesară formulării cererii de despăgubire, poți apela cu încredere la profesioniști. Juriștii de la firmele dedicate recuperării despăgubirilor, cum ar fi AirAdvisor, se vor ocupa de întreaga procedură, iar onorariul lor este de doar 30% din suma obținută la final. Evident, având în vedere experiența și colaborarea cotidiană cu companiile aeriene în soluționarea acestor cazuri, apelarea la serviciile lor crește semnificativ șansa de a avea un rezultat pozitiv la finalul întregului proces.