Ştiri

(P) Nawaf Salameh, Președintele și Fondatorul Alexandrion Group: Companiile care vor să se extindă la nivel global trebuie să ȋși externalizeze o parte din servicii pentru a fi competitive

Nawaf Salameh, Preşedintele şi Fondatorul Alexandrion Group, cel mai mare producător și distribuitor de băuturi spirtoase și vinuri din România, a vorbit despre modelul de business care a asigurat succesul și dezvoltarea grupului la nivel global. Externalizarea serviciilor, expansiunea în cât mai multe ţări și lansarea de categorii de produse noi, inovatoare pentru o anumită piață, așa cum este primul whiskey single malt românesc pe care Alexandrion Group îl va lansa în curând la nivel global, se numără printre punctele cheie ale strategiei pe termen lung a grupului. Nawaf Salameh a vorbit, de asemenea, despre impactul pandemiei asupra industriei de băuturi alcoolice în ansamblu și schimbările care au intervenit în comportamentul și deciziile de cumpărare ale consumatorilor.

“Nu este ușor să conduci un business global, în continuă expansiune, dar există întotdeauna soluții. Fiecare antreprenor trebuie să își cunoască punctele forte, să se concentreze pe ele și să externalizeze segmentele în care nu are expertiza necesară. Externalizarea serviciilor către un partener prezent în cel puțin 100 de ţări, care are know-how-ul și personalul necesar pentru a executa sarcinile anumitor departamente, la nivel global, este o strategie mult mai eficientă și mult mai puțin costisitoare decât creșterea numărului de angajați. Alexandrion Group a externalizat departamentul de resurse umane către o companie din categoria “Big Four”, care va asigura managementul resurselor umane pentru 150 de ţări, nu acționează doar în calitate de consultant. Externalizăm și servicii financiare, juridice și chiar și administrative. Dacă nu am fi adoptat această strategie ar fi trebuit să avem 20.000 de angajați, iar noi avem 1.000 de angajați la nivel global. Din păcate externalizarea serviciilor este greșit înțeleasă și a fost atacată în justiție de mai multe ori și întotdeauna cele care au pierdut au fost companiile” a spus. Nawaf Salameh.

Președintele Fondator Alexandrion Group a vorbit despre lansarea primului whiskey single malt românesc, un eveniment care va pune România pe harta producătorilor acestei băuturi, la nivel global.

“Iubesc toate produsele din portofoliul Alexandrion Group la fel de mult, dar sunt mândru că în urmă cu câțiva ani am descoperit că România este o ţară la fel de capabilă cum este Scoția, SUA, Canada sau Japonia să producă whiskey single malt. Mai mult decât atât, whiskey-ul single malt produs aici este chiar mai bun din punct de vedere calitativ. Am început să producem single malt și să îl testăm, în 2017 și în curând vom lansa un produs la nivel global. Sper ca în câțiva ani toți consumatorii să caute whiskey single malt produs în România, așa cum caut acum în Japonia. Acest lucru îmi da încrederea că Romania are oportunități mari de a deveni un jucător global foarte important și pe alte categorii de băuturi.”

Pandemia de COVID-19 a venit cu multe provocări pentru companiile din industria băuturilor alcoolice, însă companiile care au o viziune bazată pe expansiune și prezenţă locală în cât mai multe ţări, au făcut faţă mult mai bine provocărilor.

“Înainte de pandemie, mulți mari producători de băuturi alcoolice alegeau două sau trei ţări în care construiau zeci de fabrici, unde aveau câteva mii de angajați și își construiau rețeaua globală prin intermediul partenerilor. Când a venit pandemia, cei care au avut acest model de business au fost prinși descoperiţi. Strategia Alexandrion Group este complet diferită. Suntem prezenți în aproape 60 de ţări și tratăm fiecare ţară diferit, respectând și ținând cont de specificul fiecărei piețe și tradițiile fiecărei ţări. Acordăm aceeași importanţă unei ţări cu aproximativ 1 milion de locuitori cum este Cipru și unei ţări cu aproximativ 340 de milioane de locuitori, cum sunt Statele Unite ale Americii. Pandemia a confirmat faptul că viziunea mea este corectă și mi-a arătat și că, pentru a rezista unei crize, este mult mai bine ca business-ul să fie extins pe cât mai multe piețe, decât să fie concentrat doar în câteva” a explicat Nawaf Salameh.

“În timpul pandemiei ritmul de viață a încetinit. Oamenii au acum mai mult timp să caute informații despre produse și despre companiile care le produc, înainte de a lua decizii de cumpărare. Alexandrion Group are din nou un avantaj din acest punct de vedere, pentru că informațiile despre grupul nostru și istoria sa sunt disponibile și foarte ușor de găsit” a punctat Nawaf Salameh despre comportamentul consumatorilor.

Despre Alexandrion Group:

Alexandrion Group este lider în producția și distribuția de vinuri și băuturi spirtoase din România și singurul producător de single malt din țară. Grupul are o istorie de peste 200 de ani în industria de băuturi spirtoase locale, producând unele dintre cele mai puternice mărci din România, la DISTILERIILE ALEXANDRION SABER 1789, recunoscute atât la nivel național, cât și internațional pentru calitatea și rafinamentul lor. Portofoliul de produse include băuturi tradiționale românești și produse internaționale. Alexandrion 5* și 7*, celebrul vinars Brâncoveanu XO, VS și VSOP, lichiorul de fructe SABER Elyzia, distilatul de fructe Zolmyr, Vodka Kreskova precum și alte produse au asigurat Grupului poziția de lider al pieței de băuturi spirtoase și tradiționale din România. Începând cu anul 2018, Grupul și-a extins activitatea, completându-și portofoliul cu vinuri, liniștite și spumante, produse de Crama The Iconic Estate.

NewMoney

Recent Posts

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

o zi ago

SWIFT RESPONSE 24: Exerciţiu multinaţional cu 5.000 de militari, dintre care 2.000 de paraşutişti

România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…

o zi ago

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai

Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…

o zi ago

GHID. Cine poate beneficia de schema de ajutor de stat de 2,25 miliarde lei pentru investiţii în industrie

Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…

o zi ago

Klaus Iohannis a depus o cerere de pensionare

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…

o zi ago

Cotaţiile la cacao s-au prăbuşit cu 27% în două zile

Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…

o zi ago

Acest website folosește cookies