(P) Cum poți da personalitate magazinului tău

NewMoney 15/04/2019 | 14:17 Ştiri
(P) Cum poți da personalitate magazinului tău

Există mulți factori pe care îi poți combina pentru a da  personalitate afacerii tale: culori, design, iluminat, vitrină și multe altele. Iată câteva dintre elementele pe care le poți îmbunătăți pentru a da un plus de personalitate magazinului tău.

Spre deosebire de un birou sau de un loc de muncă unde nu intră clienți, spațiile comerciale sunt în sine parte din strategia comercială, nu doar un loc de muncă. Un spațiu comercial nu trebuie să fie doar frumos sau confortabil, ci funcțional strategiei de marketing alese și personalității brand-ului.

Tematica sau atmosfera depind în mare măsură de tipul de produse și de publicul țintă: un magazin de îmbrăcăminte pentru copii nu este același cu un restaurant gourmet. Și în cadrul ambianței tipice a fiecărei categorii, este esențial ca, atunci când îți amenajezi magazinul să acorzi atenție detaliilor pentru a oferi personalitate acestuia.

Fiecare element contează: mărfurile și modul de expunere, fațada, etichetele sau pungile, decorul, muzica sau iluminatul. Fiecare aspect dă un plus de valoare experienței clienților. Acest lucru nu implică neapărat o investiție mare. Dacă afacerea ta face parte dintr-o rețea de franciză, cu siguranță multe dintre aceste aspecte sunt deja definite și poți cere ajutorul francizorului. Dacă trebuie să începi de la zero, te poți concentra asupra următoarelor elemente:

Fațada. Partea din față a magazinului este primul contact cu clienții tăi. Este esențial ca, începând cu acel moment, cumpărătorii să perceapă esența mărcii și a produselor tale. Ai creat un logo? Acesta comunică ceea ce vrei să transmiți? Poate fi ceva sobru sau vesel, clasic sau modern, dar prima imagine contează.

Vitrina. Este important să o personalizezi: poți plasa obiecte care fac referire la specificul afacerii tale. Folosește-te de culorile caracteristice mărcii tale sau ale ambianței interne. Dacă este un magazin de îmbrăcăminte, poți îmbrăca manechinele în haine colorate sau le poți pune  accesorii diferite.

Mobilierul. Mobilierul ales trebuie să se potrivească cu personalitatea spațiului. Nu ar fi indicat să utilizezi mobilier rustic din lemn într-un cadru modern. În cazul în care trebuie să expui mărfurile, acordă atenție rafturilor. Alege rafturi metalice, deoarece din punct de vedere estetic arată foarte bine și sunt și rezistente în timp. În plus, gama de rafturi de acest gen este foarte variată, astfel încât intrând pe Rafturimetaliceaz.ro vei găsi exact ceea ce ai nevoie pentru magazinul tău. Gândește-te la oglinzi, la banchete, la lumini… totul trebuie personalizat.

Culorile. Ele ar trebui să fie un element care să cuprindă întregul magazin, de la logo, decor, pereți, draperii, mobilier, îmbrăcăminte sau materiale. O singură culoare, cel mult două, reprezintă cea mai bună soluție pentru identificarea brand-ului tău în orice moment. Dacă spațiul este mic (sau culorile alese sunt foarte puternice), este indicat ca pereții să fie albi și în acest caz poți utiliza paleta aleasă pentru orice altceva: rame, rafturi, perdele, țesături etc.

Accesorii folosite în vânzare. Toate materialele pot fi personalizate. Umerașele pot fi îmbrăcate cu material de o anumită culoare sau vopsite în culoarea reprezentativă pentru spațiul tău. Etichetele produselor pot fi proiectate astfel încât oamenii să le păstreze, de exemplu. Pungile personalizate sunt cele mai bune: este indicat ca pe pungi să apară brand-ul,  logo-ul și culorile caracteristice … și dacă este o pungă originală sau din material, cu atât mai bine!

Dacă îți deschizi un magazin ce are legătură cu gastronomia, roller-coasterele pot fi elemente tipice pentru magazinul tău. Te-ai gândit deja la îmbrăcămintea angajaților tăi? Nu este necesar ca aceasta să fie o uniformă, dar te poți asigura că aceasta reflectă stilul căutat.

Mai multe alternative tematice. Tablouri cu culorile alese, oglinzi cu logo-ul tău, fotografii etc. Există multe elemente simple și ușor accesibile care pot fi legate de o zonă și care implică un buget redus, dar încurajează comunicarea vizuală a afacerii tale și poziționarea acesteia pe piață. Cum le-ai folosi în spațiul tău comercial? Ce magazin crezi că se potrivește cel mai bine personalității tale.

Indiferent de tipul de magazin pe care vrei să-l deschizi ține cont că, cu cât îi vei da mai multă personalitate, cu atât îl vei face mai atractiv, iar clienții îți vor călca pragul pentru a descoperi ce le poți oferi. Mult succes!