(P) Beneficiile și provocările soluțiilor CRM

NewMoney 29/07/2022 | 10:44 Ştiri
(P) Beneficiile și provocările soluțiilor CRM

Sistemele CRM sunt în prezent cel mai nou și fierbinte subiect de pe lista de priorități a agențiilor de publicitate și marketing online. Orice antreprenor care dorește să obțină mai mult de la afacerea sa, ar face bine să îmbrățișeze conceptul de CRM – Customer Relationship Management, acum cât încă este opțional acest lucru, înainte să devină un lucru absolut esențial pentru existența afacerii sale.

Sistemele CRM, cu toate că oferă nenumărate beneficii utilizatorilor lor, ridică și câteva dileme, provocări mai bine spus, demne de luat în considerare. Despre toate acestea, dar și despre importanța sistemelor CRM în domeniul digital marketingului în anul 2022 vom discuta mai departe, în rândurile ce urmează.

Care sunt beneficiile soluțiilor CRM?

Există multe beneficii ale software-urilor CRM sau Customer Relationship Management. Acestea includ automatizarea proceselor de vânzare și marketing. În plus, prin implementarea unei soluții CRM, companiile își pot optimiza sarcinile de rutină și pe cele administrative, asociate în general cu apelurile la rece, managementul clienților și comportamentul lor pre-vânzare, precum și urmărirea post-vânzare

Cu alte cuvinte, afacerile pot beneficia mai mult de pe urma activităților lor de marketing, dar și de vânzări, ceea ce reduce considerabil cantitatea de muncă manuală și procesele manuale necesare.

Mai mult, companiile pot investi într-un sistem ERP sau Enterprise Resource Planning care, atunci când este integrat la un sistem CRM, poate duce la rezultate excepționale pentru diferitele procese organizaționale.

În afară de aceasta, soluțiile CRM adaugă și valoare prin business intelligence și extragerea de date relevante care definesc clienții și ordonarea lor într-o bază de date, activitate cunoscută și sub numele de depozitare de date. Toate acestea sunt beneficiile obișnuite ale implementării unei soluții CRM. Există însă și unele provocări legate de implementarea unei soluții CRM, după cum vom discuta ulterior.

Provocările implementării sistemelor CRM

Provocările asociate cu o soluție CRM includ necesitatea de a investi o sumă semnificativă de bani în acest proces. Întrucât soluțiile CRM nu sunt ieftine, companiile trebuie să facă investițiile necesare și să fie pregătite să aștepte pentru a putea observa beneficiile investițiilor lor.

Implementările CRM sunt, de obicei, chestiuni de lungă durată, ceea ce înseamnă că angajamentul companiilor față de astfel de sisteme trebuie să fie profund și semnificativ. În plus, există și unele riscuri în ceea ce privește implementările CRM. Acestea se referă la lipsa de coordonare între afaceri și dezvoltatori, care de obicei duce la neîndeplinirea cerințelor, deoarece dezvoltatorii nu înțeleg cerințele în mod corespunzător, iar companiile fac presiuni asupra acestora pentru implementări mai rapide și rezultate mai bune.

În afară de aceste provocări, utilizatorii trebuie să fie instruiți corespunzător deoarece, în lipsa unei instrucții corespunzătoare, aceștia nu pot profita la maxim de toate beneficiile pe care le pot oferi astfel de sisteme. Dacă cei ce folosesc sistemele CRM nu sunt bine instruiți, este posibil să apară chiar și nepotriviri între așteptările lor și realitatea implementării.

O soluție optimă pentru toate agențiile de marketing din România

În ceea ce privește sistemele CRM, piața din România este foarte săracă, dar, din fericire pentru agențiile de marketing și publicitate există Publyo CRM, un sistem dezvoltat de Oblyo Digital Agency în parteneriat cu Weboratory Capital. Acesta este un sistem complex, care permite specialiștilor în marketing să planifice, raporteze și monitorizeze advertorialele pe care le solicită clienții lor și să le ofere acestora o experiență excepțională.

Cu Publyo orice advertorial în care ai investit se transformă într-un real succes pentru afacerea ta deoarece acest sistem se asigură că materialul comandat de tine rămâne în cadrul publicației pentru care ai plătit și produce efecte pe termen lung.

Pe deasupra, cu Publyo nu mai trebuie să investești tu personal într-un sistem CRM, ci poți beneficia de toate avantajele pe care ți le poate oferi acesta plătind sub formă de abonament lunar o sumă modică în comparație cu avantajele care ți se oferă.

De asemenea, Publyo a ajuns deja la maturitate, este gata creat și testat astfel încât tu, ca utilizator, nu mai trebuie să investești în dezvoltarea lui și ai garanția că îți oferă toate beneficiile pe care le promite.