Orange, aproape de listarea activităţilor sale din Orientul Mijlociu şi Africa

NewMoney 10/01/2020 | 11:00 Ştiri
Orange, aproape de listarea activităţilor sale din Orientul Mijlociu şi Africa

Grupul francez de telecomunicaţii Orange a anunţat joi regruparea activităţilor sale din Orientul Mijlociu şi Africa sub umbrela aceleiaşi entităţi care ar putea fi listată pe bursă în viitor, o operaţiune ce ar genera fondurile necesare pentru investiţii în expansiunea externă, transmite Reuters, citată de Agerpres.

În luna octombrie 2019, Orange avea aproximativ 125 milioane clienţi în 18 state din Africa şi Orientul Mijlociu, cele două pieţe generând în 2018 venituri de 5,2 miliarde euro pentru grupul francez de telecomunicaţii prezent şi pe piaţa din România.

„Orange a decis să regrupeze toate activităţile sale regionale în cadrul unei singure companii, denumită OMEA (Orange Middle-East and Africa – n. r.), în ideea de a crea o entitate distinctă şi de a oferi grupului mai multe opţiuni de creştere”, a informat grupul francez, într-un comunicat publicat după inaugurarea, la Casablanca, a noului sediu regional pentru Orientul Mijlociu şi Africa.

„O listare publică iniţială este unul dintre scenariile posibile, iar decizia va depinde de mai mulţi factori, precum oportunităţile strategice şi direcţia pieţei, obiectivul central fiind accelerarea creşterii acestor afaceri”, a adăugat grupul francez.

Orange concurează cu Vodafone, Airtel și MTN

Orange, care pe piaţa din Orientul Mijlociu şi Africa concurează cu Vodafone, Airtel Africa şi MTN, se gândeşte de mai mulţi ani la o posibilă ofertă publică iniţială (IPO) a acestor activităţi. La ultima sa reuniune cu investitorii, organizată în luna decembrie a anului trecut, directorul general de la Orange, Stéphane Richard, a spus că operatorul este „gata din punct de vedere tehnic” pentru o listare a acestor operaţiuni combinate, adăugând că o posibilă intrare pe piaţa etiopiană ar fi o bună ocazie pentru a face acest pas.

Grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în perioada iulie-septembrie 2019, a obţinut o cifră de afaceri de 279 milioane de euro, în scădere cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La 30 septembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.928.000 de clienţi, în creştere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018.


FOTO: AFP/Mediafax