Oportunidades: Ce proiecte imobiliare pregătesc portughezii care au construit mallul ParkLake

Andreea Neferu 25/01/2018 | 13:20 Companii
Oportunidades: Ce proiecte imobiliare pregătesc portughezii care au construit mallul ParkLake

După două proiecte de centre comerciale în România – unul cumpărat în urmă cu un deceniu și altul construit de la zero –, portughezii de la Sonae Sierra se gândesc să spună „da“ unei noi investiții pe plan local.    

Acest articol a apărut în numărul 32 (22 ianuarie – 4 februarie) al revistei NewMoney

„Din zece oportunități de investiții, ești norocos dacă una se concretizează“, spu­ne germanul Ingo Nissen (62 de ani), managing director de peste un deceniu al subsidiarei locale a dezvoltatorului de origine portugheză Sonae Sierra, care a construit alături de compania irlandeză Caelum Development unul dintre cele mai noi centre comerciale din București, ParkLake, inaugurat în urmă cu un an și jumătate.

Rețeta oportunităților de investiții des­pre care vorbește omul care a coordonat dezvoltarea mallului de 180 de milioane de euro din cartierul Titan se aplică inclusiv în vremuri de euforie, așa cum sunt cele pe care piața imobiliară românească le traversează de câțiva ani. Iar pentru că dezvoltatorul are deja pe plan local ex­periența a două centre co­merciale – unul cumpărat în 2007, River Plaza Mall din Râmnicu Vâlcea, și unul dezvoltat de la zero, ParkLake –, ideea unui nou proiect imobiliar în România nu vine deloc ca o surpriză. „Am mandat din partea board-u­lui să caut noi opor­tunități de investiții în România, în special pe segmentul de retail. Ar putea fi însă și un proiect de tip mixt, dar în care retailul să reprezinte o com­ponentă im­portantă“, completează Nissen.

Loc pe piață ar mai fi, mai ales în contextul în care consumul reprezintă în pre­zent vioara întâi a creșterii econo­mice, iar salariile românilor au crescut constant în ultimii ani. Mai mult, la o pri-­ vire regio­nală, România ocupă printre ultimele poziții între țările europene din perspectiva densității de spații comerciale, cu un raport de 104 metri pătrați/ 1.000 de locui­tori, potrivit companiei de con­sultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, valabile pentru 2017.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.