Omul de afaceri Omer Susli a vândut magazinele Praktiker cu 16 milioane de euro

Andreea Neferu 23/03/2018 | 11:18 Ştiri
Omul de afaceri Omer Susli a vândut magazinele Praktiker cu 16 milioane de euro

Grupul britanic Kingfisher, unul dintre liderii pieţei de bricolaj şi amenajări interioare din Europa şi compania-mamă a Brico Depôt România, a plătit circa 16 milioane de euro pentru achiziția magazinelor Praktiker România de la antreprenorul român de origine turcă Omer Susli.

”Pe 30 noiembrie 2017, grupul a obținut controlul asupra Praktiker România prin achiziția integrală a capitalului pentru 14 milioane de lire sterline (circa 16 milioane de euro – n.r.), suma fiind plătită integral în numerar”, se arată în raportul Kingfisher pe 2017.  Pe lângă această sumă, britanicii au mai plătit imediat după achiziție circa 4 milioane de lire sterline (4,6 milioane de euro) pentru plata datoriilor Praktiker România.

Kingfisher a precizat că a făcut această mișcare pentru a-și ”consolida poziția” pe piața locală. În perioada noiembrie-decembrie anul trecut, magazinele Praktiker au înregistrat afaceri de 8 milioane de lire (9,2 milioane de euro) și pierderi de 1 milion de lire sterline (1,1 milioane de euro).

Kingfisher a cumpărat lanțul Praktiker de la omul de afaceri de origine turcă Omer Susli, care la rândul său îl preluase în 2014 de la grupul german Praktiker.

Kingfisher spunea în vara anului trecut că va transforma unitățile Praktiker în magazine Brico Depôt, acesta fiind cel de-al doilea proces de rebranding pe care britanicii l-ar derula pe plan local, după ce în 2013 au achiziționat cele 15 magazine Bricostore de la familia franceză Bresson și le-au pus sigla Brico Depôt.

Magazinele Praktiker din Bacău, Ploiești și Focșani urmează să fie închise până la finalul lunii mai, după ce anul trecut britanicii au pus lacătul și pe unitatea din Voluntari. Astfel, lanțul de bricolaj cumpărat de Kingfisher va mai rămâne cu 23 de unități la nivel național. La acestea se adaugă cele 15 magazine existente Brico Depôt.

Piața de bricolaj, unde lider detașat este jucătorul românesc Dedeman, a fost estimată la 1,9 miliarde de euro în 2016 de către compania de cercetare InterBiz. În domeniu mai activează jucători precum Hornbach sau Leroy Merlin.


Sursă foto: Praktiker

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.