O antreprenoare a dat jobul dintr-o multinațională pentru producția de pantofi, iar acum face jumătate de milion de euro din vânzări online și offline

Andreea Neferu 15/01/2018 | 13:46 Oameni
O antreprenoare a dat jobul dintr-o multinațională pentru producția de pantofi, iar acum face jumătate de milion de euro din vânzări online și offline

 

Acest articol apare în numărul 31 (8-21 ianuarie) al revistei NewMoney

Ce legătură există între un fost om de vânzări, Centrul Vechi, mediul online și producția de pantofi? Răspuns, foarte pe scurt: un business de aproape o ju­mă­tate de milion de euro pe an.

Prima comandă a venit destul de greu, abia după trei luni. Privind retrospectiv, Diana Maria Nedea (34 de ani) știe și de ce. „Îmi place să mă joc, să pun culoare, așa că am vrut să mă nișez pe modele și colecții care să aibă o pată de culoare, însă toată lumea voia negru sau bej. Așa erau tendințele la acea vreme“. Se întâmpla în 2011, tocmai își finalizase prima colecție de pantofi și pornise prin țară în căutarea unor parteneri de distribuție.

INSPIRAȚIE DE FAMILIE. Absolventă de ASE și a unui program de master în mana­­gement și comunicare în afaceri, Diana Nedea a hotărât în 2011 să renunțe la jobul în vânzări pe care îl avea într-o mul­ti­națională din București și să își construiască un alt drum profesional, de această dată antreprenorial, în indus­tria producției de pantofi. Mai ales că nu era deloc străină de acest do­meniu – pă­rinții săi sunt ingineri în industria pie­lăriei și au pus bazele unui business în domeniul încălțămintei de pro­tec­ție, astfel că a reușit să învețe din fa­­milie se­cretele meseriei și să pună pe picioare propria afacere, atelierul Diane Marie Studio.

Investiția în primul an de activitate s-a ridicat la circa 15.000 de euro, iar banii au mers preponderent către achiziția de utilaje și materiale și deschiderea unui atelier de producție în sudul Bucureș­tiu­lui. Un an mai târziu, în decembrie 2012, a decis să deschidă și primul magazin, alegând un spațiu stradal situat în Centrul Vechi al Capitalei. „Ne-am dorit o lo­cație cu vizibilitate, care să funcționeze și drept showroom și în care să putem intra în contact direct cu clienții noștri“, își explică antreprenoarea alegerea.

Dincolo însă de magazinul fizic și de cei 11 parteneri de distribuție pe care îi are în țară, Diana Nedea a deschis în 2012 și un magazin online, pe care doi ani mai târziu a început să îl promoveze puternic, ajungând în momentul de față să genereze 40% din vânzările totale ale Diane Marie Studio. Pentru anul 2017, antreprenoarea estimează o cifră de afa­ceri de aproximativ 450.000 de euro, în creștere cu 15% față de anul anterior.

„O mare parte din vânzări vine din online, 35% din business se datorează ma­ga­zinului din Centrul Vechi, iar restul de 25% – partenerilor distribuitori“, com­ple­tează Nedea graficul defalcat al sur­selor de venituri. Ponderea mare a on­li­neului în acest tablou nu ar mai trebui să reprezinte o surpriză, în condițiile în care piața locală de e-commerce crește cu 30-40% pe an, ajun­gând în 2017 la o va­loa­re de 2,8 mili­arde de euro, potrivit GPeC.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

Dincolo de online, Diana Nedea recu­noaște că a încercat în ultimii ani să deschidă un ma­gazin fizic și într-un mall din Bucu­rești. Dar, explică ea, „este dificil să îți faci intrarea, pentru că deocam­dată suntem un brand în devenire și în centrele comerciale se doresc branduri mari și foarte cunoscute“.

Geografie de business. Diane Marie Studio are acum 18 angajați, dintre care 13 lucrează în atelierul de producție, iar antreprenoarea recunoaște că una dintre provocările anilor de început ale afacerii sale a fost recrutarea de personal calificat, o problemă care s-a acutizat însă în ultimii ani în majoritatea industriilor din România. „Am aceeași echipă de acum 3-4 ani, am avut norocul că s-a sudat în timp, iar acum este stabilă“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.
← Close