O afacere de bun gust: cum încearcă un inginer și un pasionat de astrologie să-i facă pe români să renunțe la chimicale

Florel Manu 05/05/2017 | 12:09 Companii
O afacere de bun gust: cum încearcă un inginer și un pasionat de astrologie să-i facă pe români să renunțe la chimicale

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ce se poate întâmpla atunci când se întâlnesc un inginer și un pasionat de astrologie? Vă răspundem noi: învață din mers secretele unui business despre care spun că nu l-ar mai începe a doua oară de la zero.

Prin anii ’90, orice suc frumos colorat și dulce la gust se vindea bine. Era sete mare. Sătui de Cico, Brifcor și sirop concentrat cu sifon, românii voiau să încerce și altceva. Orice. Piața era invadată de băuturi contrafăcute și mai puțin de bran­duri cunoscute. În timp însă, gustu­rile s-au schimbat.

Pe o piață a băuturilor răcoritoare do­mi­nată de multinaționale, românul statistic bea anual circa 150 de litri de sucuri, arată datele INS pe anul trecut. Odată cu evoluția pieței, dar și a gusturilor româ­ni­lor, din marea industrie a băuturilor nealcoolice au început să iasă la suprafață și micii producători de sucuri naturale. Dar cine sunt cei care fac su­curi naturale într-o mare de răco­ri­toare?

În urmă cu șase ani, în timp ce era în va­canță la Paris, Marius Măcărescu a băut la hotel sucuri naturale. I-au plăcut atât de mult, încât a decis să facă pro­prii­le răcoritoare. Evident, naturale. Între in­tenție și Premium Fruct, deținătorul bran­dului Profructta, avea să stea o investiție de 600.000 de euro, pentru ca, în 2014, la Câmpulung Muscel, să producă primele sale sucuri naturale din mere.

Absolvent de inginerie metalurgică, Măcărescu intra atunci într-o zonă pe care nu o cunoștea bine și într-un business despre care citea doar în cărți. „Nu am găsit consultanți în acest domeniu și am făcut de toate. Am fost directori, sti­vui­toriști, macaragii și șoferi profesio­niști“, mărturisește Măcărescu. Și cum afacerea avea nevoie de un management, în 2016 a decis că e momentul să-și angajeze și un director general.

Alegerea sa avea să fie o absolventă de ASE pasionată de astrologie, Andreea Mureșeanu.

O piață în formare. Potrivit datelor Asociaţiei Europene a Producătorilor de Sucuri de Fructe, un român consumă anual cel mult 2,91 de litri de sucuri naturale din fructe și nectaruri, în timp ce în Germania consumul este de 29,4 litri per capita, în Malta 28 de litri, în Olanda de 25,9 litri, iar în Cipru și Austria, de 24 de litri de persoană. Consumul de sucuri naturale din aceste state, mai arată stu­diul asociației europene, a crescut în ur­ma intrării pe piață a mai multor jucători mici, care procesează răco­ri­toarele din fructe, nu din concentrate.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.