Noul pariu al antreprenorului Andrei Vasile, fondator al platformei SanoPass: Un singur abonament pentru nutriție, fitness și medicină preventivă

Senica Micu 19/01/2023 | 10:19 Oameni
Noul pariu al antreprenorului Andrei Vasile, fondator al platformei SanoPass: Un singur abonament pentru nutriție, fitness și medicină preventivă

Un singur abonament pentru nutriție, fitness și medicină preventivă – acesta este noul pariu al antreprenorului Andrei Va­sile cu SanoPass.

„Vom fi prima platformă de servicii de să­nă­tate integrate, reunind toate cele trei discipline asociate sănătății corpului“, spune astăzi Andrei Vasile, fondator și managing partner al SanoPass, cea mai activă aplicație din zona de healthtech, cu peste 50.000 de utilizatori. Platforma se va concentra anul acesta pe lansarea unor pachete mixte de ser­vicii medicale de prevenție, sport și nu­triție, precum și pe achiziția unei companii de medtech din piața locală.

Un business independent“

SanoPass este prima experiență antreprenorială pentru Andrei Vasile, compania fiind fondată chiar înainte de pandemie. Anterior, acesta a lucrat în corporații, în principal în zona beneficiilor pentru angajați. „Am fost intraprenor până la fondarea SanoPass. Am avut foarte multe proiecte în companiile în care am lucrat – la CitiBank, UniCredit, Edenred –, proiecte pe care le-am luat de la zero. De exemplu, la Edenred m-am ocupat de deschiderea unui nou business unit în Repu­blica Moldova“, povestește acesta.

Timp de mai bine de un an, SanoPass s-a adresat exclusiv pieței de business-to-business (B2B), fiind în acel moment alternativa „cool“ și digitalizată a rețelelor mari din țară. De atunci și până în prezent a existat un proces continuu de evoluție și pivotare. În 2020, un an extrem de dificil pentru toate industriile, compania a reușit să se adap­te­ze rapid perioadei pandemice, regândin­du-și modelul de business și deschizând aplicația pentru persoane fizice. În tot acest timp a lansat și o serie de parteneriate strategice împreună cu companii din industria financiară, asigurări și farma, gen Mastercard, NN și Dr. Max.

O mișcare importantă pentru scalarea businessului a fost făcută în toamna anului trecut, când pachetul majoritar al platformei SanoPass a fost cumpărat de Grupul MedLife (cu afaceri de 1,3 miliarde de lei în primele nouă luni din 2022). „În urma fina­lizării tranzacției, SanoPass va rămâne un business independent, iar echipa de mana­gement se va păstra în aceeași formulă“, se arăta în anunțul tranzacției.

De altfel, Med­Life își declarase intenția încă din primăvara anului trecut de a intra pe un nou segment de business, cel al serviciilor de wellness, care completează serviciile sale medicale de diagnostic și tratament. Anunțul a fost pu­blicat la Bursa de Valori București (BVB), MedLife fiind listată la BVB din 2016. În acel moment, SanoPass oferea acces în peste 1.200 de clinici private și în circa 200 de săli de fitness din România și din Republica Moldova.

„În această perioadă de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate ne con­centrăm pe consolidarea businessului la nivel național, însă ambițiile noastre le­gate de expansiunea internațională rămân și avem în vedere extinderea, în timp, la ni­vel european. Partea de medtech este pilonul de bază al SanoPass“, explică Andrei Va­sile. Antreprenorul se ocupă „full-time“ de SanoPass și spune că nu intenționează ca, pe termen scurt și mediu, să se implice activ în altceva nou. „Sunt angel investor în câteva proiecte din domenii diferite, idei de business în care cred și pe care le-aș fi implementat eu dacă nu era SanoPass.“

Compania a avut în 2022 o cifră de afa­ceri de aproape zece milioane de lei (în jur de două milioane de euro), de șase ori mai mult față de 2021. Pentru anul în curs, antreprenorul se așteaptă la o nouă creștere, estimând să ajungă la un portofoliu de peste 2.000 de furnizori de servicii medicale și operatori de fitness. „Avem parteneri de la Sulina la Satu Mare și de la Zimnicea la Sighetu Marmației“, spune acesta.

Tot pentru anul în curs, compania are bugetate investiții de până într-un milion de euro, care ar urma să fie direcționate, printre altele, către dezvoltarea softului propriu, lansarea unei platforme de nutriție și achiziția unei companii de medtech.

Beneficiul beneficiilor

Încă de la începutul businessului SanoPass, Andrei Vasile a avut viziunea integrării sistemului medical privat cu cel de wellness, cu scopul deschiderii către consumatorii finali și al facilitării accesului la ambele categorii de servicii. „Cred cu tărie că în viitorul apropiat vor apărea modele de business simi­lare, ce vor pleca atât din zona de wellness, cât și din zona medicală. În următorii ani, piața va crește considerabil, pentru că oamenii au început să pună accent din ce în ce mai mult pe calitatea vieții și sănătate“, nuanțează antreprenorul.

Un alt argument în favoarea acestui scenariu ar fi și un proiect de lege votat în decembrie 2022 de Camera Deputaților, care completează Codul fiscal, ce prevede că abonamentele mixte de servicii medicale de prevenție și fitness acordate angajaților devin deductibile pentru companii, în limita echivalentului în lei a 400 de euro anual pentru fiecare persoană.

La mijlocul anului trecut, SanoPass și Edenred România, cea mai mare companie emitentă de carduri și tichete de beneficii pentru salariați, au lansat un parteneriat prin care oferă companiilor primul pachet de beneficii cu acces la platforma de tele­me­dicină medicU. Potrivit datelor unui stu­diu de piață publicat anul trecut de Benefit (parte a Edenred România), valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale a crescut cu aproape 50% în ultimii cinci ani în România, pentru 2022 estimându-se o medie de peste 800 de lei pe lună pentru fiecare angajat.

Anul trecut, exceptând tichetele de masă, care rămân beneficiul preferat de angajați, topul celor mai dorite beneficii flexibile a inclus beneficiile în natură (31,8%), vouche­rele de vacanță (27,3%) și cadourile oferite pentru ocazii speciale (17,6%). În 2021, bu­getul mediu de beneficii extrasalariale alocat de companii a fost de 627 de lei per angajat pe lună, în creștere cu aproape 50% față de ultimii cinci ani și cu aproape 25% mai mult față de 2019, înainte de pandemia de COVID-19.

„Asistăm la o reconfigurare a modalită­ților prin care companiile își fidelizează angajații. Dacă ne uităm retrospectiv, în anii în care beneficiile extrasalariale însemnau, în principal, tichete de masă și tichete ca­dou, în prezent observăm că paleta s-a diversificat, în pas cu nevoile și provocările cu care se confruntă angajații în această perioadă“, declara Codruț Nicolau, director general Edenred România și Benefit Systems, cu ocazia lansării studiului. Altfel spus, beneficiile extrasalariale flexibile pot asigura un sprijin major pentru fidelizarea și atragerea angajaților.

Acest articol a apărut în numărul 155 al revistei NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.