Netflix confirmă că va oferi jocuri pe platforma sa

Andrei Dumitru 21/07/2021 | 10:46 Timp Liber
Netflix confirmă că va oferi jocuri pe platforma sa

Netflix a confirmat şi oferit primele informaţii oficiale despre planurile companiei de a se lansa pe zona jocurilor.

În tradiţionala scrisoare trimestrială către investitori, pe lângă rezultatele financiare, conducerea companiei americane vorbeşte, pentru prima oară, despre posibilitatea dezvoltării jocurilor, ca plus de conţinut alături de filme şi seriale.

Concret, cei de la Netflix spun două lucruri. Primul este că eforturile companiei pe această zonă se vor concentra pe jocurile mobile.

A doua informaţie, care, de asemenea, confirmă zvonurile anterioare, este că jocurile vor fi oferite în cadrul aplicaţiei actuale, fără cost suplimentar, alături de filme şi seriale. Asta nu exclude viitoare scumpiri ale abonamentelor.

Zvonurile despre planurile Netflix pe zona de gaming au fost alimentate de angajarea recentă a lui Mike Verdu, fostul şef de conţinut şi jocuri de realitate virtuală şi augmentată de la Facebook, care a fost, înainte de a lucra pentru Facebook, şeful diviziei Mobile a Electronic Arts, unde a supervizat dezvoltarea unor jocuri precum Star Wars: Galaxy of Heroes, SimCity BuildIt, Plants vs. Zombies şi Sims Free Play.

În ultimul trimestru, Netflix a atras 1,54 milioane de abonaţi noi şi a avut venituri de 7,34 miliarde de dolari.

Netflix, creștere moderată a numărului de abonați

După boom-ul din 2020, Netflix se confruntă cu o încetinire semnificativă a numărului de noi clienţi. În Statele Unite şi Canada, Netflix a pierdut aproximativ 430.000 de abonaţi în trimestrul doi din 2021, al treilea declin trimestrial al companiei din ultimii zece ani. În Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (regiunea EMEA), numărul de abonaţi a urcat cu 0,19 milioane, în America Latină cu 0,76 milioane, iar în regiunea Asia-Pacific cu 1,02 milioane.

Compania se aşteaptă ca în perioada iulie-septembrie să-şi sporească numărul de clienţi cu 3,5 milioane, în timp ce analiştii de pe Wall Street se aşteptau la o estimare de 5,5 milioane, conform datelor Refinitiv.

În trimestrul doi din 2021, Netflix şi-a majorat numărul de clienţi cu 1,54 milioane, depăşind previziunile de 1,04 milioane. Numărul total de abonaţi a atins 209 milioane la 30 iunie 2021, după ce în urmă cu un an Netflix ajunsese la 10,1 milioane de clienţi.

Acum Netflix se confruntă cu concurenţa din partea platformelor Disney+ (Walt Disney), HBO Max (AT&T Inc) şi alte servicii care atrag clienţi, iar cinematografele şi-au redeschis porţile, după ridicarea restricţiilor.

Profitul în trimestrul doi din 2021 a urcat la 1,35 miliarde de dolari, sau 2,97 dolari pe acţiune, sub estimările analiştilor, de 3,16 dolari per titlu. În perioada iulie – septembrie 2020, profitul s-a situat la 720 milioane de dolari, sau 1,59 dolari pe acţiune.

Veniturile au urcat cu 19,4% în trimestrul doi din 2021, la 7,34 miliarde de dolari, de la 6,15 miliarde de dolari în urmă cu un an, în timp ce analiştii estimau 7,32 miliarde de dolari.

În acest trimestru compania se aşteaptă la venituri de 7,48 miliarde de dolari şi câştiguri de 2,55 dolari pe acţiune.