Povești la un pahar cu vin. Cum își propune franciza Murfatlar să acopere țara cu peste 100 de magazine

Florel Manu 02/08/2018 | 10:43 Companii
Povești la un pahar cu vin. Cum își propune franciza Murfatlar să acopere țara cu peste 100 de magazine

În vin se află adevărul, dar și redresa­rea afacerilor. Cu o echipă de management și o strategie nouă, Murfatlar își face o altă intrare pe piața româ­nească, într-o versiune extinsă.

Acest articol a apărut în numărul 45 (23 iulie – 5 august) al revistei NewMoney

Produsă în 1984, pelicula „Secretul lui Bachus“, în regia lui Geo Saizescu, după un scenariu de Titus Popovici, a avut un succes răsunător la publicul din acea perioadă, păstrându-și sa­voarea până în prezent. Povestea este inspirată dintr-o întâmplare reală pe­trecută la sfârșitul anilor ’70, când a fost destructurată o mare rețea de falsificatori de vinuri, coordonată de Gheorghe Ștefănescu, botezat post-mortem „Bachus“. Acesta era responsabilul unui mic magazin de vinuri din apropierea Gării de Nord și intrase în afa­ceri cu șefii podgoriilor de la Co­tești, din județul Vrancea. Rețeaua a fost desființată integral în 1978, iar Ștefănescu a fost condamnat la moarte și executat câțiva ani mai târziu.

În 2016, la 38 de ani de la întâmpla­rea din anii ’70, piața vinului se clătina din nou, după ce Murfatlar devenea su­biectul unui uriaș scandal de corup­ție și evaziune fiscală. George Ivănescu, acționar la Murfatlar, supranumit și Regele vinului, era arestat preventiv pe o perioadă de 30 de zile, alături de alte persoane, pe motiv că ar fi prejudiciat statul cu peste 130 de milioane de euro timp de cinci ani.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close