Motivul pentru care munca la birou devine tot mai puţin productivă şi-i face pe angajaţi să-şi caute alt loc de muncă

NewMoney 30/08/2018 | 11:25 Ştiri
Motivul pentru care munca la birou devine tot mai puţin productivă şi-i face pe angajaţi să-şi caute alt loc de muncă

Birourile în spaţii deschise sunt concepute pentru a creşte colaborarea între angajaţi, dar un nou studiu relevă că poluarea fonică rezultată în aceste spaţii deschise a atins nivele epidemice. Potrivit sondajului Oxford Economics, condiţiile s-au înrăutăţit în comparaţie cu prima ediţie a studiului din 2015.

Majoritatea executivilor şi a angajaţilor intervievați spun că există un zgomot aproape constant la locul de muncă, iar multora le lipseşte un spaţiu liniştit pentru întalniri sau meditaţie.

Condiţiile s-au înrăutaţit considerabil faţă de acum trei ani. Doar 1% dintre angajaţii chestionaţi (faţă de 20% în 2015) au spus că reuseşc să blocheze sursele de distragere a atenţiei pentru a se concentra, fără să trebuiască să iasă din birou.

Angajații se plâng că managerii nu realizează dimensiunea problemei. În același timp, 54% dintre executivi cred că angajaţii lor au instrumentele necesare pentru a face faţă zgomotului şi distragerii atenţiei în birouri, dar numai 29% dintre angajaţi au susţinut aceasta (faţă de 41% în 2015).

În consecinţă, angajaţii rezolvă această problemă fie ieşind afară, fie izolându-se de mediul înconjurător pentru a-şi face treaba. 75% dintre angajaţi au spus că ies afară, la plimbare, pentru a-şi aduna gândurile, iar 32% ascultă muzică în căşti pentru a se putea concentra. În plus, angajaţii din cele mai zgomotoase birouri sunt mult mai predispuşi să îşi caute alt loc de muncă în următoarele şase luni.

Zgomotul, distragerea atenţiei şi presiunea de a fi conectat permanent, atât la birou cât şi acasă, îi afectează pe executivi şi angajaţi în egală măsură.

Majoritatea locurilor de muncă sunt zgomotoare şi deranjante. Mai puţin de o cincime dintre respondenţi au spus că mediul lor de lucru este liniştit, şi puţini au instrumentele necesare pentru a se izola de zgomotul din jurul lor.

Asta în timp ce unul din cinci angajaţi a spus că zgomotul din biroul în care lucrează îi diminuează satisfacţia la locul de muncă, iar unul din şase a spus că zgomotul îi afectează starea de bine.

Pe de altă parte, aproape două treimi dintre angajaţii chestionaţi au spus că lipsa unui spaţiu liniştit pentru concentrare are un efect negativ asupra productivităţii, satisfacţiei profesionale şi stării de bine.

Problema persistă şi după orele de birou. Aproape jumătate dintre executivii chestionaţi au spus că se aşteaptă ca subalternii lor să fie disponibili în mod frecvent sau permanent şi după orele de program şi două treimi dintre angajaţi menţionează că au fost presaţi să muncească la orice oră în detrimentul stării lor de bine şi al productivităţii.

Şi chiar şi acasă, zgomotul şi distragerea atenţiei şi conectarea permanentă reprezintă o problemă. Aproximativ două treimi dintre angajaţi au spus că se confruntă cu o supraîncărcare informaţională, faţă de numai 27% în 2015, precum şi cu presiunea de a fii în permanenţă conectaţi, ca efect al noilor tehnologii digitale. Aproape trei sferturi (74%) dintre angajaţi au spus că aceasta are un efect negativ asupra stării lor de bine şi al productivităţii.

Milenialii

Pe de altă parte, milenialii (angajații cu vârste cuprinse între 22 şi 36 de ani) sunt mult mai obişnuiţi cu birouri de tip spaţii deschise decât colegii lor mai în vârstă, aparent din cauză că şi-au început carierele în astfel de medii, mai arată studiul. Dar chiar şi aşa, milenialii sunt primii care conştientizează problemele care apar odată cu acest tip de mediu şi le fac faţă în mod diferit faţă de colegii lor mai în vârstă.

Aceștia sunt mult mai puţin dispuşi să considere un mediu zgomotos ca fiind energizant (9% faţă de 30% dintre colegii mai în vârstă) și sunt mai puţin satisfăcuţi cu aspectul biroului în comparaţie cu colegii mai în vârstă (38% faţă de 48% la seniori).

De asemenea, milenialii sunt mai predispuşi să afirme că organizaţia lor ar trebui să rezolve problema zgomotului, a distragerii atenţiei şi a supraîncărcării cu informaţie (89% faţă de 75% cei ami în vârstă) și mai dispuşi să afirme că preferă să iasă din birou pentru a se concentra (84% faţă de 63%) şi mai puţin predispuşi să folosească o cameră de relaxare.

Oxford Economics a intervievat, pentru studiul pe 2018, peste 500 de executivi seniori şi angajaţi în poziţii non-manageriale, din numeroase industrii şi zone funcţionale, din Statele Unite, Marea Britanie, Germania, India, China, Australia, Danemarca, Finlanda şi Norvegia. Studiul a mai inclus şi interviuri cu executivii care iau măsuri pentru a rezolva aceste probleme apărute în calea colaborării de business şi productivităţii din cadrul birourilor în spaţii deschise.