Fapt Divers

Motivul incredibil pentru care avioanele nu zboară peste Tibet. Munţii care le dau mari bătăi de cap

Există puține locuri pe planetă unde avioanele nu zboară. Tibetul este unul dintre acestea, iar munții masivi sunt motivul.

Tibetul a devenit „zonă interzisă” pentru aviaţia comercială. Este adevărat că există şi alte locuri de pe planetă, cum ar fi o parte din Siberia, unele zone din Africa sau Brazilia, unde practic este imposibil să vezi un avion, dar platforma tibetană este singura din lume pe care avioanele o evită sistematic.

Iată motivele pentru care avioanele nu zboară deasupra Tibetului

Puţine aeroporturi în zonă. Există doar două: Lhasa Gonggar, situat în capitala Regiunii Autonome Tibet, şi Katmandu, în capitala Nepalului. În cazul în care apare o urgenţă medicală în cadrul zborului, timpul pentru a ajunge la oricare dintre cele două puncte ar putea fi atât de mare, încât ar reprezenta un risc pentru răniţi. Totodată, Lhasa se află la 3.650 de metri înălţime, prezentând dificultăţi pentru aclimatizarea pasagerilor, care ar putea suferi probleme legate de hipoxie.

Înălţimea. Tibetul este considerată cea mai înaltă regiune de pe Pământ, cu o altitudine medie de 4.900 de metri. Orice defecţiune într-un avion care are ca rezultat folosirea măştilor ar fi o problemă, deoarece acestea au oxigen doar 20 de minute în cel mai fericit caz, timp în care ar fi imposibil să se atingă o înălţime de 3.048 de metri – înălţimea la care nu mai este necesară utilizarea oxigenului suplimentar. Cea mai mare parte a Tibetului este situată peste această înălţime, deci din punct de vedere practic este imposibil de ajuns, cu excepţia unor locuri foarte specifice.

Al treilea motiv este legat de aceeaşi problemă. Avioanele sunt proiectate să zboare cu un singur motor în caz de avarie la unul dintre ele. De fapt, aceste tipuri de avarii sunt mult mai probabile decât am crede, dar aeronava este pregătită să facă faţă acestor tipuri de situaţii, şi fără să observe pasagerii. Singura diferenţă este aceea că se aplică un protocol de siguranţă, prin care avionul coboară la o înălţime care depinde de greutatea brută a aeronavei, dar problema din Tibet este că orice înălţime de siguranţă este sub înălţimea din regiune, deci nu ar putea fi realizată.

În final, cea mai importantă problemă: turbulenţele denumite Clear Air Turbulence (turbulenţe în aer clar). De fapt, potrivit Federal Aviation Administration, acesta este primul avertisment dat pasagerilor într-un avion. Este vorba despre mişcările turbulente ale marilor curenţi de aer care nu pot fi prevăzute, deoarece nu există indicii vizuale ale acestora, ceea ce provoacă mişcări neaşteptate ale aeronavei. Una dintre cauzele principale care produc aceste turbulenţe se află în apropierea lanţurilor muntoase, aceasta fiind şi principala caracteristică a Tibetului, care are unele dintre cele mai înalte puncte de pe planetă.

NewMoney

Recent Posts

Dogwifhat s-a prăbușit. O nouă monedă meme strânge 300.000 USD în prevânzare (P)

Dogwifhat (WIF), moneda meme care continuă să stârnească un val de conversații în comunitatea crypto,…

2 zile ago

Din 13 mai, o nouã ediţie Tezaur: dobânzi neimpozabile de pânã la 6,85% pe an la titlurile de stat

Românii pot investi, începând de luni, 13 mai, în titlurile de stat TEZAUR, cu maturitãţi…

2 zile ago

Peste 300 de tone de peşte şi produse din peşte au fost verificate de ANPC, iar la 71 de tone au fost găsite nereguli

Peste 300 de tone de peşte şi produse din peşte au fost verificate de comisarii…

3 zile ago

Grupul Mol a înregistrat un profit de 382 de milioane de dolari, în scădere cu 29%

Grupul Mol a înregistrat în primul trimestru un profit înainte de impozitare de 382 milioane…

3 zile ago

Freshful by eMAG: peste 123.000 de ouă și 4.600 de cozonaci și pască au fost comandate anul acesta de Paște

Pregătirile pentru Paște au fost făcute online, iar Freshful by eMAG, primul hypermarket 100% online,…

3 zile ago

„Străzi deschise – Promenadă urbană”: Strada Pajurei din Sectorul 1 va fi deschisă pietonilor în weekendul 11-12 mai

Strada Pajurei, între strada Presei şi strada Făurei, va fi liberă de maşini şi deschisă…

3 zile ago

Acest website folosește cookies