Mișcările care aduc pe final de an „focurile de artificii” pe piața de fuziuni și achiziții

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
„Nu aduce anul ce aduce ceasul“ – ar putea fi sinteza unei evoluții a pieței locale de fuziuni și achiziții care a bifat a cincea cea mai mare tranzacție din 2000 încoace.
Pe o piața a fuziunilor și achizițiilor aparent aridă, lipsită de tranzacții spectaculoase sau care să depășească 100 de milioane de euro (cu o singură excepție – preluarea Shopping City Sibiu de către NEPI), două mutări de final de an aduc focurile de artificii așteptate de analiști.
În discuțiile anterioare cu NewMoney, specialiștii din M&A estimau că valoarea pieței de profil ar putea ajunge la 2,4-2,5 miliarde de euro – sub nivelul celei de anul trecut – și mizau pe tranzacții mari (peste 500 de milioane de euro), în special în zona de retail, servicii medicale și IT, realizate în ultimele două luni ale anului. Iar timpul le-a dat dreptate, spre finalul lui noiembrie consemnându-se cea mai mare tranzacție a anului – vânzarea rețelei Profi, a cincea ca mărime într-un top al tranzacţiilor private încheiate în România ultimilor 16 ani – și anunțul privind intenția de listare la Bursa de la București a MedLife. Dar să le luăm pe rând.
Exit x 7. De departe, vedeta acestui an pe piața de M&A este retailerul Profi. Lanțul de supermarketuri a fost vândut de Enterprise Investors către fondul de investiții Mid Europa Partners, pentru 533 de milioane de euro, valoare care a depășit cu mult pronosticurile inițiale. Tranzacția este condiționată de aprobările necesare de la autorități și se va încheia în primul trimestru al lui 2017. Anul trecut, Profi a avut datorii de 138 de milioane de euro, potrivit informațiilor de la Ministerul Finanțelor.
Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.