Ministerul Turismului vrea să desființeze birourile externe prin care promova România

Florel Manu 03/05/2017 | 16:56 Ştiri
Ministerul Turismului vrea să desființeze birourile externe prin care promova România

Birourile externe de turism vor fi desființate. Ministerul Turismului a luat această decizie pe motiv că aceste reprezentanțe externe ar fi cheltuit „sume de bani nejustificate”.

Potrivit unui comunicat al instituției, reprezentanțele externe de turism ar fi funcționat cu bugete create „după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli”. Sumele nejustificate sunt estimate de conducerea ministerului la circa jumătate de milion de euro. Decizia de desființare a celor 11 birouri externe apare într-un proiect privind reorganizarea ministerului Turismului, publicat pe site-ul instituției.

„Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 24/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Turismului, care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desființarea reprezentanțelor externe ale acestei instituții. (…) Necesitatea desființării birourilor externe ale Ministerului Turismului și regândirii modului de reprezentare turistică pe plan internațional a României este dată atât de analizele interne făcute de la preluarea mandatului de către ministrul Mircea-Titus Dobre, cât și de datele relevate de raportul Curții de Conturi privind activitatea fostului ANT în 2015”, se arată în comunicatul ministerului.

Instituția a mai precizat că cele mai mari cheltuieli ale birourilor externe sunt în zona chiriilor pentru că de-a lungul timpului nu ar fi existat un plafon maxim. Valoarea chiriilor a variat între 1.347 și 5.357 de euro, mai arată ministerul. Astfel cheltuilelie pentru cazar personalului reprezentau circa 70% din bugetul alocat reprezentanțelor externe.

 


FOTO: Mediafax

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.