Ştiri

Partidul Angelei Merkel a cumpărat date despre alegători de la Poșta Germană

Partidul cancelarului german Angela Merkel a recunoscut că a preluat date despre alegători de la poșta de stat germană, înainte de alegerile din 2017, informează news.ro, care citează DPA. Și opoziția liberală (FDP) a admis același lucru.

Uniunea Creștin Democrată (CDU) condusă de Merkel și FDP au confirmat că au folosit date preluate de la Deutsche Post pentru a face publicitate țintită asupra unor grupuri specifice de alegători. Cele două partide au recunoscut acest lucru după o relatare în ediția de duminică a cotidianului Bild.

Deutsche Post promovează pe site-ul său servicii de marketing țintit, prin care oferă companiilor informații „personale” și „socio-demografice” despre 46 de miliioane de clienți. „V-ar plăcea să câștigați noi clienți pe o piață extrem de competitivă cu ajutorul unor mesaje țintite?”, se arată pe site-ul gigantului poștal, potrivit rt.com.

Citește și: Ce spune Mark Zuckerberg despre scandalul Cambridge Analytica, în urma căruia Facebook a pierdut zeci de miliarde de dolari

Purtătorul de cuvânt al Deutsche Bank a confirmat că filiala sa Deutsche Post Direkt salvează şi pocesează „date personale în conformitate strictă cu legislaţia privind protecţia datelor”. Acesta a mai ținut să precizeze că Deutsche Post nu a furnizat partidelor politice date ce aparţineau unor alegători individuali, ci informaţii generale despre genul şi nivelul educaţiei, obişnuinţe de consum şi alte statistici demografice la nivel de gospodărie.

Alegerile parlamentare din 2017 au fost câștigate de coaliția CDU/CSU a Angelei Merkel, cu 33% din voturi, cu aproape 13% mai mult față de rivalii social-democrați, SPD.

Celalalte partide parlamentare, precum SPD (Partidul Social Democrat, n.r.), partener de coaliție al creștin-democraților Angelei Merkel sau extrema dreaptă AfD (Alternativa pentru Germania, n.r.) au declarat că nu au preluat date despre alegători de la Deutsche Post.

Dezvăluirile făcute de Bild vin după scandalul provocat în ultimele săptămâni de Cambridge Analytica, companie care a minat datele a 50 de milioane de utilizatori Facebook, ca să influențeze alegătorii în campania prezidențială din 2016 a lui Donald Trump.


Foto: Mediafax

Sebastian Popescu

Recent Posts

Maia Sandu pune gaz pe foc: Rep. Moldova îşi propune să reintegreze regiunea separatistă Transnistria

Preşedintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a declarat că ţara sa îşi propune să reintegreze regiunea…

46 de minute ago

Tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia First Bank a fost autorizată de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei anunţă că a autorizat tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia…

2 ore ago

Meme AI suferă o corecție de 30%. Investitorii se îndreaptă către WienerAI (P)

Moneda meme inspirată de Elon Musk, Meme AI, a înregistrat o scădere abruptă de aproximativ…

3 ore ago

Cartel Alfa cere amânarea discuţiilor cu UE despre noua lege a salarizării

Legea salarizării trebuie discutată şi negociată mai întâi cu sindicatele din România, nu "negociată" cu…

3 ore ago

Vladimir Putin a depus jurământul pentru al cincilea mandat de preşedinte

Vladimir Putin a depus marţi jurământul pentru al cincilea mandat de preşedinte al Federaţiei Ruse,…

3 ore ago

Answear anunță repoziționarea ca brand premium și deschiderea primul concept store în fabrica Norblin din Varșovia

Answear, unul dintre cele mai cunoscute nume din piața europeană de fashion, anunță repoziționarea sa…

3 ore ago

Acest website folosește cookies