Măsuri de austeritate la Google. Care este departamentul care s-a ales deja cu bugetul tăiat

Andrei Dumitru 27/04/2020 | 12:32 Ştiri
Măsuri de austeritate la Google. Care este departamentul care s-a ales deja cu bugetul tăiat

Google își reduce bugetele de marketing cu până la jumătate pentru a doua jumătate a anului, conform materialelor interne vizualizate de CNBC.

Un e-mail despre reduceri a fost trimis angajaților de marketing în această săptămână, menționând reducerile bugetare și o nouă înghețare a angajării de personal cu normă întreagă și contractuală.

„Există reduceri bugetare și înghețări de angajare în marketing și la Google în general”, a spus un mesaj al unui director global trimis angajaților miercuri. „Nouă, împreună cu restul marketingului, ni s-a solicitat reducerea bugetului cu aproximativ jumătate pentru H2.”

Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat că bugetele unor domenii sunt reduse până la jumătate, dar a adăugat că este posibil ca altele să nu fie, deoarece compania este încă în proces de „recalibrare”.

„După cum am subliniat săptămâna trecută, reevaluăm ritmul planurilor noastre de investiții pentru restul anului 2020 și ne vom concentra pe un număr select de eforturi importante de marketing”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei într-o declarație trimisă la CNBC joi. „Continuăm să avem un buget de marketing robust, în special în domeniul digital, în multe domenii de afaceri.”

Acțiunile Google au scăzut cu aproape 2% după publicarea știrii

Mișcările drastice vin la o săptămână după ce directorul executiv al Alphabet (compania mamă a Google), Sundar Pichai, a declarat că Google va retrage unele investiții pentru restul anului pe fondul crizei Covid-19, începând cu angajările noi. Cu toate acestea, la acea vreme, Pichai a spus doar că va recalibra „marketingul esențial non-business” și „va încetini semnificativ” angajarea. Nu au fost menționate reduceri bugetare atât de drastice sau înghețarea noilor angajări.

„Dincolo de angajare, continuăm să investim, dar vom recalibra atenția și ritmul investițiilor noastre în domenii precum centrele de date și mașini și marketing și călătorii esențiale non-business”, a spus Pichai în nota pentru angajați săptămâna trecută.

Știrea vine și în condițiile în care compania se confruntă cu derivații economice provocate de pandemia Covid-19, care a influențat economia globală. CNBC a constatat, de asemenea, că săptămâna trecută compania a început să retragă din nou resursele de formare a competențelor pentru mulți dintre lucrătorii săi. De asemenea, vine cu câteva zile înainte ca Googl să anunțe câștigurile trimestrului doi.

Purtătorul de cuvânt al Google a declarat că nu este vorba de o înghețare pe scară largă a angajărilor, dar nu va comenta de ce directorii au primit astfel de informații.

„Vom încetini ritmul de angajare, păstrând impulsul într-un număr mic de zone strategice și vom păstra multe persoane care au fost angajate, dar nu au început încă”, a declarat purtătorul de cuvânt într-un comunicat.

Înainte de pandemie, Google se aștepta să crească cheltuielile de marketing față de anul anterior. Compania, care socotește cheltuielile de marketing și de vânzări laolaltă, a cheltuit 18,46 miliarde de dolari pentru vânzări și marketing în 2019, conform celor mai recente date.

Aceasta include cheltuieli de publicitate și promoții legate de produse și servicii, precum și compensații pentru angajați în vânzări și marketing. Anul trecut, și-a mărit numărul de angajați cu cel puțin 15%, arată raportul anual. În plus, a existat o creștere a cheltuielilor de publicitate și promoție de 402 milioane de dolari.

„La fel ca și criza financiară din 2008, întreaga economie globală este afectată, iar Google și Alphabet nu sunt imune la efectele acestei pandemii globale”, a declarat directorul general Sundar Pichai în memoriul trimis angajaților săptămâna trecută. „Existăm într-un ecosistem de parteneriate și afaceri interconectate, multe dintre ele fiind afectați în mod semnificativ.”