Marketing online: Cum să îmbunătățim experiența utilizatorului pentru a genera mai multe vânzări?

NewMoney 18/06/2020 | 12:23 Fapt Divers
Marketing online: Cum să îmbunătățim experiența utilizatorului pentru a genera mai multe vânzări?

În ultimii ani, atunci când vorbim despre marketing online, se aduce inevitabil în discuție un subiect tot mai popular: experiența utilizatorului (UX). Îi auzim des pe web designeri vorbind despre ea, dar cum ne poate ajuta real să creștem vânzările? Care sunt cele mai importante aspecte de care ar trebui să ținem cont atunci când am decis să ne construim un site sau să îi oferim celui vechi o identitate nouă?

Nu putem începe o discuție pe marginea unui subiect de marketing online, fără să ne uităm și la statistici. Acestea ne ajută să identificăm tendințele pieței, precum și nevoile consumatorilor. Vom comunica eficient doar dacă știm ce tip de informații caută potențialii noștri clienți.

Așadar, pornind de la statistici, am creionat principalele aspecte de care trebuie să ții cont dacă îți dorești să îmbunătățești experiența utilizatorilor care ajung pe site-ul tău:

  •  Viteza site-ului

53% dintre utilizatori abandonează vizita pe un site dacă acesta nu se încarcă în cel mult trei secunde (Toptal). Acest fenomen poartă numele de bounce rate. Pe fondul unei viteze prea mici de încărcare, potențialii tăi clienți sunt alungați de pe site înainte să vizualizeze conținutul.

Practic, este inutil să investești într-un design interactiv și în texte atractive dacă nu optimizezi tot restul traseului: de la simpla căutare pe Google și până la vizualizarea efectivă a “sediului tău online”.

  • Design responsive

Peste 60% dintre căutările online sunt realizate de pe smartphone. Asigură-te că ai un web design responsive și că site-ul tău prezintă două variante de afișare – unul destinat explorării pe desktop și celălalt adaptat căutărilor pe dispozitivele mobile!

  • Informații relevante și complete

Conform KoMarketing, 46% dintre utilizatori identifică drept motive principale de abandon a vizualizării unui site: lipsa coerenței mesajului (clientul nu-și dă seama care sunt serviciile exacte pe care le pune la dispoziție o companie) și lipsa datelor de contact (utilizatorul este interesat de ofertă, dar nu le poate solicita direct).

Încearcă să incluzi cât mai multe informații și optează pentru texte simple, clare. Inserează, de asemenea, câteva fraze de tipul call-to-action. Nu ai nevoie de cuvinte complicate pentru a-ți impresiona clienții!

  • Design interactiv și bine-structurat

O navigare deficitară a site-ului îi determină pe 37% dintre potențialii tăi clienți să își îndrepte atenția către pagina web a concurenței (KoMarketing). Asigură-te că informațiile sunt ușor de parcurs și evită calupurile interminabile de text! Dacă ai un magazin online, verifică dacă produsele sunt ușor de găsit prin stabilirea corectă a unor categorii și subcategorii.