Marii retaileri au deschis cu 18% mai puține magazine în acest an

Gabriel Bucur 21/12/2017 | 12:14 Ştiri
Marii retaileri au deschis cu 18% mai puține magazine în acest an

Ritmul de extindere a marilor retaileri din România a scăzut în 2017. Au fost mai puține livrări de spații comerciale, ceea ce a făcut ca numărul magazinelor noi să se reducă cu circa 18%, în acest an față de 2016, arată un studiu realizat de Cushman & Wakefield Echinox, companie specializată în serviciile imobiliare comerciale.

Totodată, fenomenul a influențat și ritmul de creștere a cifrei de afaceri din retail. „Cu o creștere medie a cifrei de afaceri de 11,3% și 524 de magazine noi, 2017 a fost un nou an favorabil pentru piața locală de retail, chiar dacă rezultatul este sub nivelul consemnat în 2016”, a declarat Cristi Moga, Research Consultant în cadrul Cushman & Wakefield Echinox. Anul trecut, aceleași companii au deschis 640 de magazine, în timp ce cifra de afacri a crescut cu 15,6%, până la 12,2 miliarde de euro.

Sursa: C&W Echinox

 

Singurul sector în care retailerii s-au extins mai mult în 2017 decât anul trecut este FMCG, unde cei zece jucători analizați în studiu au deschis 298 de magazine, față de 249 de unități, în 2016. De remarcat că 66% din noile magazine au fost inaugurate de un singur retailer, activ în segmentele de supermarketuri și magazine de proximitate, iar operatorii de hipermarketuri au deschis doar cinci unități. Tot FMCG este și singurul sector în care creșterea cifrei de afaceri este așteptată să fie sub 10% (respectiv 7,8%) în 2017.

Pe de altă parte, domeniile în care marii jucători așteaptă pentru acest an cifre de afaceri mai mari decât au avut în 2016 sunt Librării (cu un avans de 23% în 2017, față de 15% în 2016), Bijuterii (33% în 2017, față de 27% în 2016) și Restaurante și Cafenele (24% față de 23%).

Totuși, „creșterile înregistrate de retaileri pe piața locală sunt în continuare printre cele mai bune din Europa (…). În plus, observăm o atenție din ce în ce mai sporită a retailerilor internaționali din toate segmentele în a deschide operațiuni pe piața locală și cu siguranță în următoarea perioadă vom vedea o serie de branduri noi, fapt ce va face competiția din ce în ce mai acerbă. Datorită acestui lucru, credem că în 2018 va fi o provocare pentru retaileri să își atingă țintele de deschideri, ținând cont și de stocul scăzut de livrări anunțat, dar și să își majoreze cota de piață pe segmentele pe care activează”, a precizat Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

În cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune și evoluția cifrei de afaceri ale aproape o sută de companii de retail care operează magazine sub 120 de branduri din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Încălțăminte, Magazine pentru Copii, Bijuterii, Restaurante și Cafenele, Home & Deco și Librării.

 


FOTO: Carrefour

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.