Marii jucători din segmentul de business online investesc în programele de loializare

NewMoney 24/04/2023 | 11:36 Ştiri
Marii jucători din segmentul de business online investesc în programele de loializare

Industria eCommerce este în continuă schimbare și adaptare la noile tehnologii și la dinamica pieței de profil. În prezent, programele de loializare se situează în topul celor mai eficiente strategii de marketing online. Marile platforme și magazine online investesc în fidelizarea clienților și dezvoltă programe de loializare ce contribuie la îmbunătățirea experienței consumatorilor și crearea unor comunități proactive în jurul brandurilor.

Potrivit unui comunicat de presă, mecanismele de loializare ajută brandurile să fie mult mai conectate in relatia lor cu clienții, să le ofere o experiență cât mai plăcută și pe termen lung cu aceștia. Conform Statista, 7 din 10 americani au considerat în 2022 că programele de loialitate sunt un factor important în a-și asigura loialitatea față de brandurile lor preferate și peste 50% dintre cumpărătorii din SUA își doresc să participe și mai mult la programele de loialitate. De asemenea, 80% dintre consumatorii din SUA au declarat că au cumpărat mai des de la un brand atunci când s-au alăturat programului de loialitate. Totodată, este de 5-25 de ori mai costisitoare achiziția unui client nou decât să păstrarea unuia existent.

Mai mult, 65% din veniturile unei companii provin din achizițiile repetate ale clienților, iar 57% dintre consumatori cheltuiesc mai mult pe brandurile cărora le sunt loiali. În plus, peste 83% dintre consumatori spun că apartenența la un program de loialitate le influențează decizia de a cumpăra din nou de la un brand.

Nu mai este niciu secret că programele de loializare permit clienților să aibă acces la oferte personalizate, beneficii suplimentare, acumularea de puncte pentru reduceri la noile achiziții, reduceri exclusive pentru membri de tipul bronze, silver, gold și platinum, acces în exclusivitate la anumite colecții, primirea de servicii sau produse gratuite etc.

Astfel că, aceste programe sunt printre cele mai eficiente metode care să-i determine pe consumatori să devină fideli brandurilor și ajută la creșterea vânzărilor. Cu cât ofertele și beneficiile din cadrul programelor de fidelizare sunt mai personalizate, cu atât sunt mai relevante și de interes pentru clienți. De asemenea, costurile cu fidelizarea clienților actuali sunt mult mai mici față de costurile necesare atragerii de noi clienţi.

În prezent, loializarea clienților reprezintă o prioritate și marii jucători din piață mizează pe programele de loializare. Astfel, companiile își scad dependența față de promovarea pe Google și Facebook, față de achiziția de clienți noi, în general. Unele dintre cele mai cunoscute platforme internaționale din fashion care au construit programe de loializare de real succes sunt Farfetch și LuisaViaRoma. Programele acestora de loializare sunt printre cele mai cunoscute și apreciate de consumatorii de fashion online.

Farfetch este o platformă online din industria de fashion de lux lansată în 2008. Confom datelor publice recente (decembrie 2022), Farfetch Marketplace conectează clienți din peste 190 de țări cu articole din peste 50 de țări și de la peste 1.400 de branduri, store departments și boutique-uri internaționale, oferind o experiență unică de shopping celor 3.9 milioane de clienți activi.

De asemenea, LuisaViaRoma este cunoscută în întreaga lume pentru selecția sa de peste 600 de branduri de lux, inclusiv mărci iconice și talente emergente. LuisaViaRoma a construit un program uimitor de loializare, LVR Privilege, care le permite clienților să câștige puncte și să le transforme în beneficii, reduceri și experiențe de lux.