Magazinul online Vegis a avut vânzări de peste 1,8 milioane de euro anul trecut

Cristina Dobreanu 13/02/2018 | 12:41 Ştiri
Magazinul online Vegis a avut vânzări de peste 1,8 milioane de euro anul trecut

Magazinul online Vegis.ro, care activează pe segmentul produselor naturiste, bio, vegane și suplimentelor alimentare naturale, a avut în 2017 o creștere de 32% a cifrei de afaceri față de anul anterior, până la 1.875.000 de euro.

Această creștere se datorează dinamicii pozitive a numărului de tranzacții, fiind înregistrate cu 35% mai multe comenzi față de 2016, potrivit unui anunț al companiei.

„În ultimii doi ani s-a schimbat practic comportamentul de achiziție. Dacă până acum coșul clienților conținea, în general, aceleași tipuri de produse, în ultimii ani acesta s-a diversificat, clienții încearcă produse noi, în special pe segmentul Alimente Bio, unde am observat o dezvoltare semnificativă”, a explicat Mihai Bucuroiu, fondator și director de dezvoltare Vegis.ro.

Comenzile plasate de pe dispozitive mobile au înregistrat o creștere de 40% în comparație cu anul 2016 și au ajuns să reprezinte aproximativ 38% din total. Comanda medie s-a menținut la 150 lei, la fel și topul județelor din care se comandă cel mai mult –București, Brașov, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța.

În topul celor mai vândute produse naturiste pe Vegis.ro în 2017 se află uleiul de cocos, mierea de Manuka Raw, Scorțișoara Bio, Uleiul de canepa, Bicarbonat de sodiu fără aluminiu și Antioxivita.

Printre gamele de produse pe care Vegis.ro le va dezvolta în acest an se numără produsele alimentare gourmet, suplimentele bio și cosmeticele bio.

„Momentan avem aproape 2000 de produse în categoria Alimente, listate pe site și aflate în stoc permanent în depozitul nostru din Brașov. Categoria Alimente a inregistrat cele mai mari creșteri în 2017, de aproape 40% y-o-y (year-on-year – n.r), iar anul acesta vom include în portofoliu și mai multe produse gourmet. Simțim că există un potențial mare pe această nișă, deoarece comportamentul clienților ne arată că sunt dispuși să investească în produsele sănătoase, certificate și chiar exclusiviste”, spune Mihai Bucuroiu.

Gama de cosmetice bio aduce circa 15% din vânzările Vegis.ro, în timp ce suplimentele reprezintă aproxiativ 50%.

Valoarea pieței online de produse naturiste, bio și vegane este evaluată la aproximativ 35 milioane euro în 2017, dupa o creștere de aproximativ 20% față de anul anterior.

La nivel de piață, Vegis.ro estimează că 65% dintre cumpărători sunt femei, cu vârste între 25 și 45 ani, cu putere de cumpărare mare, din mediul urban, care beneficiază de accesul la informație și doresc să adopte un stil de viață mai sănătos pentru ele însele sau pentru familie.

Înființat la începutul anului 2012, Vegis.ro comercializează de 6 ani produse naturiste, bio sau vegane, pentru cei interesați de un stil de viață sănătos și o nutriție bazată pe produse ecologice și naturale.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.