Magazinele online vor primi certificări tip „marcă de încredere”

Cristina Dobreanu 15/03/2017 | 16:16 Ştiri
Magazinele online vor primi certificări tip „marcă de încredere”

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) va introduce un program de certificare de tip Marcă de Încredere (Trustmark) care să garanteze în Uniunea Europeană nivelul serviciilor oferite de magazinele românești.

„Ghidul de bune practici împreună cu certificatul Trustmark vor crește încrederea și vizibilitatea magazinelor românești la nivel local, dar și pe piața unică europeană”, a precizat Florinel Chiș (foto), directorul general ARMO.

Anul trecut, valoarea comerțului online în România a fost de peste 2 miliarde de euro, în creștere cu 45% față de anul anterior.

„Tendința este clară. Tot mai mulți consumatori se îndreaptă către canalul online. Următorul pas este să accelerăm evoluția acestui canal, ajutând magazinele să crească încrederea clienților, odată prin respectarea normelor europene, cât și prin respectarea unui cod de bune practici la nivelul industriei”, a mai precizat Florinel Chiș.

În plus, ARMO în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Asociația Pro Consumatori (APC) și Centrul European al Consumatorilor România (ECC) va elabora o versiune optimizată a ghidului de bune practici pentru magazinele online care să creeze un standard pentru serviciile oferite de operatorii economici cu profil ecommerce clienților, și, implicit, să sporească încrederea clienților în comerțul electronic.

„Ne dorim însă să stabilim împreună cu toți actorii implicați un ghid de conduită la care să se alinieze cât mai multe magazine și furnizori de servicii din sfera ecommerce pentru a limita numărul plângerilor. Obiectivul nostru nu este acela de a sancționa, ci de a proteja drepturile consumatorului”, a mai declarat directorul general al ANPC.

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, F64, Elefant, FashionUp, Bestkids, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Fungift, Animax.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.