Lovitură pentru angajaţii din call-center. Amenzi usturătoare pentru depăşirea timpului de așteptare

Elena Marinescu 03/05/2023 | 18:52 Ştiri
Lovitură pentru angajaţii din call-center. Amenzi usturătoare pentru depăşirea timpului de așteptare

Senatul României a adoptat un proiect conform căruia companiile care folosesc servicii call-center au obligaţia de a prelua apelurile telefonice ale beneficiarilor, prin intermediul unui operator uman, în cel mult 5 minute.

Nerespectarea acestui termen se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei, potrivit unui proiect adoptat miercuri de Senat.

Prestatorii de servicii au obligaţia de a prelua apelurile telefonice ale beneficiarilor, prin intermediul unui operator uman, în cel mult 5 minute de la iniţierea acestora de către beneficiar, iar nerespectarea acestei obligaţii se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei, prevede un proiect iniţiat de parlamentari USR, de modificare şi completare a OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, adoptat miercuri de Senat, potrivit wall-street.ro.

„Proiectul de faţă doreşte să reglementeze această situaţie, astfel încât consumatorii să nu mai fie nevoiţi să piardă atât de mult timp pentru a cere asistenţă, obligând operatorii economici ca apelurile din Call-Centere să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot, în maximum cinci minute de la iniţierea apelului.

Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani, în condiţiile în care, în alte ţări, statul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp, cu sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”, se precizează în expunerea de motive a proiectului. Cei care nu respectă această prevedere vor putea fi sancționați cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei.