Locuitorii Bucureștiului au cheltuit peste un miliard de euro anul trecut în restaurante

Cristina Dobreanu 12/03/2018 | 17:15 Ştiri
Locuitorii Bucureștiului au cheltuit peste un miliard de euro anul trecut în restaurante

Locuitorii din cinci mari orașe din România (București, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași) au cheltuit anul trecut peste 7,2 miliarde de lei (1,6 miliarde de euro), din care peste 67% este reprezentată de București, cu 4,89 miliarde de lei (1,07 miliarde de euro), arată rezultatele primului research românesc de food service realizat în luna ianuarie a acestui an de către Hospitality Culture Institute.

Studiul, care a cuprins o analiză a pieței de restaurante standard, cu mese, (sitting) și una a pieței de delivery, mai arată că 45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant. Însă peste 20% dintre aceștia preferă meniurile de tip combo (mâncare la care se adaugă băutură sau desert). Din totalul acestei piețe, aproximativ 46% este reprezentată de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting).

Dacă specificul românesc predomină ca opțiune pentru majoritatea consumatorilor, în alegerea localului, amplasarea acestuia contează mai mult decat specificul. Jumătate dintre cei intervievați au declarat că ei consumă între 30 și 50 de lei la o ieșire la restaurant și că, în general, valoarea produselor este considerată ca fiind una acceptabilă.

Peste 52% dintre cei care mănâncă în oraș sau comandă mâncare acasă sunt determinați mai ales de lipsa timpului necesar gătirii. Din totalul populației peste 18 ani, 87% dintre locuitorii Bucureștiului au luat masa în oraș sau au comandat mâncare acasă cel puțin o dată în ultimele 6 luni.

CITEȘTE ȘI: Restaurante românești la export: Dragoș Petrescu vrea să ducă Trattoria Buongiorno la Viena

„Este primul research independent de food service naţional. Brandurile mari au fost foarte receptive la inițiativa noastră, edițiile viitoare le vor strânge probabil și pe cele mai mici. Rezultatele sunt uimitoare. Se pare că mulți dintre jucătorii acestei piețe nu sunt puși la punct cu tendințele de consum ale românilor”, spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Studiul sitting a fost realizat în decurs de o lună după un mecanism CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) în timp ce cel delivery a fost realizat prin tehnici de customer experience și journey methodology. A fost targetat un public urban de aproximativ 800 de persoane cu vârsta de peste 18 ani din 5 orașe românești de referință (București, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași) care au luat masa în oraș în ultima jumătate de an.

Studiul Hospitality Culture Institute este un proiect implementat în sistem crowd-funding la care au participat mai multe branduri importante din industria HoReCa precum grupurile Fratelli, City Grill, KFC, Coca-Cola, hipMenu, KZ Creative, Acvamarin Seafood, Trenta Pizza, Jerry’s Pizza.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.