Lipsa forței de muncă este în continuare principala problemă cu care se confruntă companiile din România

NewMoney 16/05/2019 | 14:31 Ştiri
Lipsa forței de muncă este în continuare principala problemă cu care se confruntă companiile din România

Principala problemă cu care se confruntă companiile de externalizare în România este deficitul de forţă de muncă, aceasta fiind o problemă care creşte în continuare şi care ar trebui abordată de către toţi jucătorii din piaţă, iar Telus România are în plan să recruteze 600 de noi angajaţi până în luna iunie, a declarat, la solicitarea News.ro, cofondatorul si vice-preşedintele pentru Europa al Telus International, Grégoire Vigroux.

Piaţa muncii din România ar avea nevoie de un milion de noi angajaţi până în 2021 pentru a susţine creşterea economică, conform Coaliţiei pentru Dezvoltarea României. De asemenea, conform unui studiu al ManpowerGroup pe tema deficitului de talent, aproape 81% dintre angajatorii români întâlnesc dificultăţi în ocuparea posturilor vacante.

În acest context, deficitul de muncă este principala provocare cu care se confruntă companiile de externalizare, consideră Vigroux.

„Considerăm că principala provocare cu care se confruntă companiile de externalizare şi cele SSC în România este deficitul de forţă de muncă. Este o problemă care creşte şi care ar trebui abordată de către toţi jucătorii din piaţă— lucrând împreună şi nu individual”, a spus Vigroux, la solicitarea News.ro.

El a atras atenţia că România se situează pe locul al doilea în lume în ceea ce priveşte procentul angajatorilor care se confruntă cu lipsa forţei de muncă.

”Acest fapt ar putea deveni o problemă pentru TELUS International în anii care urmează—avem clienţi care sunt dornici să îşi crească afacerile în România alături de noi, dar la un moment dat s-ar putea să ne fie dificil să angajăm destui oameni care să susţină această creştere. Fiind o companie de externalizare care are în prezent 1.500 de oameni în România, noi suferim din cauza acestui deficit de forţă de muncă”, a spus Vigroux.

El a subliniat că, în prezent, durează mai mult pentru a găsi angajaţii potriviţi.

”Acum ne ia mai mult timp să găsim candidaţii potriviţi. Vedem tineri educaţi care părăsesc România pentru a lucra în străinătate. Principala noastră dorinţă pentru anul 2019 şi pentru următorii ani este să ne continuăm creşterea în România reuşind să găsim talentele potrivite pe piaţa muncii”, a afirmat Vigroux.

Telus International România vrea să recruteze 600 de noi angajaţi până în iunie 2019, iar, pe 7 ianuarie, compania a început procesul de angajare pentru două mari conturi.

”Acestea includ o subsidiară a celui mai mare operator de reţea mobilă din Canada, pentru care avem deja o echipă dedicată formată din 200 de specialişti cu clienţii, vorbitori de engleză şi franceză, în sediul nostru central din Bucureşti. O altă companie mare căreia ii oferim servicii de top din sediul din AFI Park Bucureşti este o companie globală din industria ospitalităţii. Avem 400 de angajaţi în acest program, ce oferă servicii pentru clienţi în franceză, engleză, italiană, spaniolă, germană şi rusă”, a spus Vigroux.

Prin Telus Language Academy, timp de şase săptămâni, noii angajaţi au acces la cursuri intensive de limba engleză şi franceză, în timp ce sunt remuneraţi. Ulterior, aceştia sunt repartizaţi pe proiecte, potrivit vice-preşedintelui. Pachetul de beneficii include, de asemenea, asigurare de sănătate, decontarea transportului, oferte dedicate la operatori de telefonie mobilă şi furnizori de servicii bancare, precum şi reduceri exclusive în AFI Palace Cotroceni.

Reputaţia României de zonă atractivă de outsourcing este încă în creştere, iar ţara a urcat în numeroase topuri ale asociaţiilor, agenţiilor şi organizaţiilor proeminente, devenind o destinaţie de outsourscing de top, nu numai în Europa, ci global, potrivit lui Vigroux.

„Datorită forţei de muncă profesioniste, multilingviste şi bine pregătite, precum şi a proximităţii culturale faţă de Europa de Vest, România a urcat în topurile privind outsourcingul, atât pentru companiile europene, cât şi pentru cele americane. Din punctul nostru de vedere, România este gazda celor mai multe centre offshore şi near-shore decât orice altă ţară din sud-estul Europei datorită balanţei preţ-calitate, dezvoltării centrelor tehnologice, precum şi calităţii forţei de muncă”, a spus vice-preşedintele.

În plus, România oferă proximitate culturală faţă de Europa de Vest, fapt ce uşurează comunicarea şi permite execuţia unor proiecte mai complexe, într-un fus orar ce este relativ apropiat de cel al clienţilor pe care îi deservim.


Foto: Mediafax