Lidl vrea anul viitor zece noi magazine în România

Andreea Neferu 23/11/2016 | 16:26 Ştiri
Lidl vrea anul viitor zece noi magazine în România

Rețeaua germană Lidl, parte a grupului Schwarz, intenționează să deschidă anul viitor aproximativ zece magazine pe plan local, ținta fiind să ajungă pe termen lung la circa 300 de unități. În prezent, retailerul de tip discount are în România aproximativ 200 de magazine.

„Anul viitor vom deschide circa zece magazine, este un ritm normal de deschidere, la fel ca și anul acesta”, a spus Sergiu Fală, director de expansiune și servicii centrale, membru al consiliului de conducere Lidl România, în cadrul unui eveniment de inaugurare a unui magazin Lidl în zona de nord a Capitalei, în cartierul Aviației.

El a mai spus că Lidl va deschide noi magazine de tip discount în orașe atât mari, cât și medii și mici. „Nu țintim un anumit oraș. Inclusiv în București o să mai deschidem, mai este loc, iar noi sunem în diverse procese de autorizare pentru construcția magazinelor”, a afirmat Fală, fără a preciza la cât se ridică investițiile în noile unități ce se vor deschide anul viitor.

Potrivit datelor din piață, investiția medie în deschiderea unui magazin Lidl pe teren propriu se ridică la circa 2 milioane de euro.

Compania va inaugura oficial mâine un magazin „verde” în zona Aviației/Băneasa din nordul Bucureștiului, ce va avea o suprafață de vânzare de circa 1.400 de metri pătrați. Reprezentanții companiei nu au precizat valoarea investiției în noua unitate, construită de compania suedeză Skanska. Tot același constructor le ridică nemților de la Lidl și spații de birouri lângă pasajul Băneasa. „Birourile vor fi gata în a doua parte a anului viitor”, a spus Fală.

Lidl România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 4,7 miliarde de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor. Săptămîna trecută, compania a inaugurat la Lugoj un centru logistic cu o suprafață de 45.000 de metri pătrați, în urma unei investiții de peste 20 de milioane de euro.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.