Lidl va colecta alimente în 80 de magazine din țară pentru comuntățile vulnerabile

Andrei Dumitru 03/12/2020 | 15:01 Ştiri
Lidl va colecta alimente în 80 de magazine din țară pentru comuntățile vulnerabile

Lidl organizează o nouă campanie de colectare de alimente între 7-20 decembrie, în parteneriat cu rețeaua Băncilor pentru Alimente din țară. După ediția pilot din decembrie 2019, Lidl extinde lista de magazine participante la campanie la 80 de unități.

Numărul beneficiarilor campaniei a crescut, anul acesta fiind implicate în această inițiativă atât Băncile pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea, cât și cele din Timișoara și Constanța, recent inaugurate cu sprijinul Lidl și al celorlalți parteneri. Până acum, Lidl a investitpeste 2.400.000 lei în înființarea celor 7 Bănci regionale pentru Alimente.

La fel ca anul trecut, clienții pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate la ieșirea din magazine, după casele de marcat. Aceste produse vor fi preluate de către Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe beneficiarilor finali, în preajma sărbătorilor de iarnă.

Produsele care pot fi donate de către clienți sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făina, zahăr, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, dulceață și gemuri. Lista completă a magazinelor participante poate fi consultată aici.

Anul trecut, Lidl România a organizat ediția pilot a campaniei de colectare de alimente, în parteneriat cu rețeaua Băncilor pentru Alimente din România. Prin intermediul acesteia, clienții din 12 magazine Lidl din țară au putut dona alimente destinate persoanelor defavorizate, beneficiari ai rețelei, în perioada sărbătorilor de iarnă. Au fost strânse astfel 16,7 tone de alimente, care au fost distribuite mai departe prin organizațiile partenere ale rețelei către aproximativ 7.000 de beneficiari finali.