Ştiri

Lidl România anunță schimbări în orarul de funcționare al magazinelor

Din data de 26 septembrie 2022, Lidl România modifică orarul de funcționare al magazinelor din toată țara.

Astfel, conform unui comunicat trimis de retailer, toate magazinele vor avea același program, după cum urmează:

Luni – Sâmbătă: 07:30 – 21:00, practic cu o oră mai devreme decât programul actual al magazinelor Lidl
Duminică: 08:00 – 19:00* – cu două ore mai devreme decât actualul program

*Cu excepția magazinului Lidl din Medgidia, str. Independenței, Nr. 12, care își păstrează programul actual pentru duminică și va funcționa în intervalul orar 08:00 – 18:00.

Retailerul Lidl Discount SRL, companie controlată direct de We International GMBH, a devenit liderul pieţei de retail alimentar după cel mai mare avans anual, nominal şi procentual din top 10 (de 3,1 miliarde de lei, respectiv 32%), la 12,9 miliarde de lei în 2020.

Motivele deciziei Lidl

Potrivit unor surse din piața de retail, această discuție de a se reduce programul de funcționare seara există și la nivelul asociațiilor din industrie, fiind ridicată în întâlnirile din cadrul Asociației Marilor Retaileri (AMRCR). Ideea nu ar fi momentan împărtășită de toate marile lanțuri de retail și nu a fost luată o decizie la nivelul Asociației, scrie economica.net.

Operatorii lanțurilor de magazine se află într-o situație delicată în urma adoptării OUG 119/2022, care a intrat în vigoare la data de 1 septembrie. Până atunci, în baza OUG 27, ei beneficiau, ca mare parte dintre consumatorii non-casnici, de plafonarea prețului la energie, plătind 1 leu/kWh, indiferent de furnizor sau de prețul de contract. După 1 septembrie, lanțurile de magazine plătesc prețul pieței, chiar dacă au existat interpretări că și ele ar trebui să beneficieze de plafonarea parțială (pentru 85% din consum) la 1 leu/kWh, pentru că noua ordonanță mai permite acest preț plafonat pentru companiile din industria alimentară.

După apariția noii ordonanțe, AMRCR a susținut că vrea să primească energie la preț plafonat și în continuare. ”Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma ‘industria alimentară’- care nu are o definiţie clară în legislaţia naţională – deoarece asigură funcţionarea permanentă şi optimă a lanţului de aprovizionare către populaţie”, a arătat Asociația.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Vladimir Putin a depus jurământul pentru al cincilea mandat de preşedinte

Vladimir Putin a depus marţi jurământul pentru al cincilea mandat de preşedinte al Federaţiei Ruse,…

5 minute ago

Answear anunță repoziționarea ca brand premium și deschiderea primul concept store în fabrica Norblin din Varșovia

Answear, unul dintre cele mai cunoscute nume din piața europeană de fashion, anunță repoziționarea sa…

29 de minute ago

Analiză: Chiriile au crescut cu 15%, comparativ cu anul 2023

În luna aprilie a acestui an s-au înregistrat cu 10% mai puține interacțiuni între chiriași…

53 de minute ago

Kaufland anunță că oferă reduceri egale cu valoare garanției recuperate la returnarea recipientelor SGR

Kaufland România derulează, în perioada 6-12 mai, o nouă campanie de încurajare a reciclării, cu…

3 ore ago

Cod galben de furtuni în 24 de judeţe şi în Bucureşti

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, marţi, o atenţionare Cod galben de instabilitate atmosferică…

3 ore ago

Digi va distribui dividende de aproximativ 120 milioane lei

Digi Communications NV va propune acționarilor săi distribuirea de dividende în valoare de aproximativ 120…

3 ore ago

Acest website folosește cookies